S-a stabilit traseul final pentru autostrada Ploiești - Brașov. Va costa 5.5 miliarde euro

Bogdan Bolojan |
Data publicării:
sursa foto: Facebook/CNAIR
sursa foto: Facebook/CNAIR

A fost stabilit traseul final al autostrăzii de pe Valea Prahovei. Acesta va avea un cost de aproape 6 miliarde de euro. 

 Varianta finală de traseu pentru autostrada Ploieşti - Braşov a fost avizată marţi în CTE - CNAIR, costul estimat al proiectului fiind de 5,5 miliarde de euro, fără TVA, a anunţat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

"Am avizat astăzi în CTE - CNAIR varianta finală de traseu pentru autostrada Ploieşti - Braşov! În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian - Râşnov) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) şi 61 de structuri (28,75 km). Costul estimat pentru construcţia autostrăzii este de 5,5 miliarde euro fără TVA", a notat Pistol.

Autostrada Ploieşti - Braşov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei, respectiv Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal şi Braşov.

Traseul autostrăzii traversează 23 de Unităţi Administrativ Teritoriale (UAT), a adăugat şeful companiei de drumuri. 

 

Cătălin Drulă a criticat lipsa de implicare a lui Grindeanu pentru autostrada Ploiești - Brașov 

 

Preşedintele USR Cătălin Drulă spunea în urmă cu două luni  că, după un an şi jumătate de mandat al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, proiectarea autostrăzii Ploieşti - Braşov e blocată, iar realizarea studiului de fezabilitate se află la un stadiu de 5. '


"Enervarea de duminică când deschizi ştirile: Grindeanu vorbind despre autostrada Ploieşti-Braşov. Chiar mă întrebam cum ar putea să coafeze un eşec total suprapus fix pe mandatul lui. Adică realitatea că, după un an şi jumătate de mandat al său, proiectarea e blocată şi realizarea studiului de fezabilitate la un stadiu de 5%. Nici măcar traseul final nu e ales şi de-abia după alegerea traseului începe munca grea. Am primit şi răspunsul. De la aiureli factuale aproape comice: 'prima fază de proiect avea 160 km'. (Realitatea e că proiectul are 110 km+/-2 km, în funcţie de variantă). Şi până la tupeu pe care l-am mai văzut la pesedişti: ne anunţă că până la sfârşitul anului crede că se poate lansa o bucată de autostradă, între Ghimbav şi Cristian. Doar că are 5 km şi nicio legătură cu dopul din Valea Prahovei, e în depresiune pe teren plat, lângă Braşov", a scris Drulă, duminică, pe Facebook.

El i-a transmis lui Sorin Grindeanu că ar fi "mai decent" să-şi ceară scuze că în mandatul lui "a stat blocat cel puţin doi ani un proiect esenţial pentru România".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel