Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu, a prezentat întreg stadiul lucrărilor pe șantierul Autostrăzii A0. Acesta va dubla vechea centură a Bucureștiului pe care se circulă îngrozitor. Astfel, cei care trebuie să treacă prin zona Bucureștiului, dar nu au treabă în capitală, nu vor mai fi nevoiți să traverseze orașul, ci vor putea circula cu 130 km/h prin afara orașului până la conexiunule cu autostrada București-Ploiești sau București Pitești.
"S-au turnat primii metri patrati de asfalt pe autostrada Bucurestiului
Este vorba despre un tronson experimental in zona orașului Măgurele, care va fi supus tuturor testelor necesare pentru a vedea daca se respecta parametrii de calitate.
Toate cele 128 de grinzi de beton necesare nodului rutier dintre #dn5 si #a0, inclusiv la breteaua de legatura cu dn5, au fost montate.
Dintre cele 811 grinzi necesare tuturor pasajelor de pe intreg lotul ii al a0, au fost produse si aduse in santier 793, iar 523 dintre ele au fost deja montate.
Au fost montate grinzile pe primele 4 deschideri, din cele 7 ale pasajului principal al nodului rutier dintre DN6 și A0, iar acum se lucreaza la armarea si cofrarea riglei peste culeea dinspre Măgurele, la turnarea ultimei elevatii la culeea dinspre A1, precum si la armarea, cofrarea si turnarea elevatiilor pilei din proximitatea DN6.
Dupa ce s-au montat toate grinzile la pasajul peste calea ferata bucuresti giurgiu, a inceput realizarea armaturii la placa de suprabetonare a acestuia.
La pasajul peste viitoarea cale ferata din zona localitatii 1 Decembrie, s-au montat toate grinzile, iar saptamana viitoare va incepe realizarea armaturii placii de suprabetonare.
La podul peste râul Sabar au fost montate grinzile pe prima dintre cele două deschideri ale acestuia. Au fost finalizate toate podetele aferente corpului principal al autostrazii, precum si cele din zonele bretelelor de legatura.Dintr-un volum total de 5,14 milioane de tone de umpluturi, strat de forma din balast, fundatie din balast, strat de agregate stabilizate cu liant, au fost achizitionate si, in mare parte, au fost puse deja in opera 3,2 milioane de tone.
Au fost relocate toate retelele de utilitati din coridorul lotului II al A0
Din toamna anului 2020 se lucreaza pe toata lungimea lotul ii al A0 sud, pentru cei aproape 15 km de autostrada (Bragadiru, Magurele, Jilava, Darasti, 1 Decembrie, Vidra și Cornetu).
Am solicitat antreprenorului sa suplimenteze activitatea de lucru pe zona pasajelor, ca sa-si poata respecta promisiunea de a da in trafic inainte de termen, adica in decembrie 2022, portiunea de autostrada dintre DN5 si DN6.
Autostrada de centura Bucuresti A0 va avea o lungime totala de 101 km si este parte a unui urias proiect european de infrastructura rutiera numit coridorul 4 pan-european, care traverseaza Romania de la vest la est, pe directia Nadlac - Arad - Timisoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Pitesti - Bucuresti -Constanta," a transmis Scrioșteanu.
Vezi video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News