Pasagerilor români li s-a solicitat un test covid negativ pentru a li se permite să zboare spre Italia. „Oamenii sunt nervoși pentru că nu li se dă voie să intre în avion fără testul COVID negativ, lucru pe care ei nu îl știau. În acest moment, pasagerii s-au îmbarcat, dar avionul nu a decolat. Compania Wizz Air nu știe dacă să dea sau nu drumul la zbor fără ca oamenii să aibă testul COVID negativ”, potrivit unor surse de la fața locului, citate de cluj24.ro.
„Inițial, compania nu a dorit să accepte îmbarcarea pasagerilor care nu au testul COVID negativ. Din cei 200 de pasageri care au fost programați să zboare spre Roma și Bergamo, aproximativ 50 nu aveau testul. În urma discuțiilor cu compania aeriană au fost acceptați și cei fără test. În acest moment nu mai sunt pasageri nemulțumiți”, a declarat pentru Cluj24.ro David Ciceo, directorul Aeroportul Internațional “Avram Iancu” Cluj.
Ulterior, aeroportul a postat un anunț pe pagina de Facebook: „Stimați pasageri, în contextul generat de pandemia de Covid-19, vă recomandăm să consultați pagina de internet a Ministerului Afacerilor Externe, unde puteți găsi informații privind necesitatea prezentării unui test Covid-19 negativ și alte condiții de călătorie impuse în țările de destinație: https://www.mae.ro/travel-conditions#820. De asemenea, vă rugăm să mențineți în permanență legătura cu compania aeriană cu care doriți să călătoriți“.
Într-o postare publicată de Ambasada României la Roma în jurul orei 12.00, se precizează măsurile în vigoare în perioada 4 decembrie 2020 – 15 ianuarie 2021, la sosirea în Italia a persoanelor care s-au aflat sau au tranzitat România în cele 14 zile anterioare sosirii pe teritoriul italian, potrivit Libertatea.
Compania WizzAir urmează să emită un comunicat de presă, pe care îl vom publica ulterior.
UPDATE.
„Wizz Air confirmă că pasagerii cu rezervări pentru zborurile de la Cluj-Napoca la Roma Ciampino și Milano Bergamo din 4 ianuarie 2021 au fost informați prin e-mail despre restricțiile de călătorie și cerințele de intrare în Italia, cu 5 zile înainte de zbor. Wizz Air le reamintește pasagerilor să furnizeze detalii de contact corecte la rezervarea zborurilor și să rezerve direct prin intermediul site-ului nostru web sau al aplicației mobile.
Pasagerii care și-au făcut rezervările prin intermediul agențiilor de turism - inclusiv platforme de călătorie online - ar trebui să ia legătura cu compania de la care și-au achiziționat biletele, deoarece aceste companii sunt proprietarii de rezervări, iar informațiile de zbor se direcționează către datele lor de contact, deci este datoria lor să transmită toate informațiile primite tuturor pasagerilor din rezervare.
Wizz Air reamintește, de asemenea, că este responsabilitatea pasagerilor să verifice restricțiile de călătorie relevante cu autoritățile locale responsabile pentru a se asigura că sunt eligibili să intre într-o țară înainte de a cumpăra un bilet și că rezervările se fac cu riscul ca regulile de imigrare să se schimbe între data cumpărării biletului și data călătoriei.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News