Circulația pe primii 15,7 kilometri din secțiunea 5 a autostrăzii Sibiu-Pitești, între Pitești și Curtea de Argeș, va fi deschisă în scurt timp, cu opt luni înainte de termenul contractual. Anunțul a fost făcut miercuri seara de Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„Autostrada Sibiu - Pitești, secțiunea 5 (Pitești - Curtea de Argeș): se fac ultimele pregătiri pentru deschiderea primilor 15,7 km. În scurt timp se va putea circula între nodurile rutiere Bascov și Băiculești, cu aproape 8 luni mai devreme față de termenul contractual”, a scris Pistol într-o postare pe Facebook.
Cristian Pistol a precizat că antreprenorul italian, compania WeBuild, va continua lucrările pe această secțiune, iar în cursul anului viitor urmează să fie deschisă circulația pe ceilalți 14,65 km ai tronsonului.
Autostrăzi deschise în ultimele două săptămâni
În paralel, joi, lotul 2 și o parte din lotul 3 al autostrăzii A0 Nord, care conectează DN1 (Corbeanca) cu A3 (Afumați) și DN2 (Pantelimon), vor fi deschise traficului rutier. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că în următoarele două săptămâni ar putea fi inaugurați între 80 și 90 de kilometri de autostradă.
„Astăzi marcăm o etapă importantă prin realizarea conexiunii între loturile 2 și 3, astfel încât între DN1 și DN2 să avem o legătură completă pe A0 Nord. Este un pas esențial care remediază o situație nefericită din trecut, când o parte din lotul 2 nu putea fi utilizată”, a declarat Grindeanu.
Acesta a subliniat că, dacă termenele pentru finalizarea lucrărilor pe loturile 3 și 4 sunt respectate, la sfârșitul anului viitor circulația pe autostrada de centură A0 va fi posibilă între DN1 și A2.
„Sper ca aceste termene să fie respectate, iar indiferent de cine va fi la guvernare, acest proiect trebuie urmărit cu prioritate”, a adăugat ministrul în cadrul unei conferințe de presă.
Finalizarea acestor proiecte reprezintă un pas important pentru infrastructura rutieră a României și contribuie la reducerea timpilor de călătorie. De asemenea, în aproximativ 5 ani, se va putea merge de la Constanța la Nădlac doar pe autostradă. Așadar, ca să ajungi în orice capitală europeană, nu ar mai fi nevoie să părăsești rețeaua de autostrăzi. Cel mai întârziat lot este lotul 2 din Sibiu-Pitești, acolo unde lucrează turcii de la Mapa-Cengîz. Porțiunea este cea mai complicată și străpunge munții la cea mai mare înălțime. Licitația a fost una bazată pe un studiu de fezablitate foarte vechi, pe care turcii au fost nevoiți să-l actualizeze cu noi foraje și care a adus o întârziere în demararea lucrărilor propriu-zise. Este important de menționat și faptul că în acest lot-cheie care sparge Carpații, asocierea turcă Mapa-Cengiz a fost singura care a ofertat în lipsa unui studiu de fezabilitate profesionist. Estimările arată că acest lot nu are cum să fie gata mai devreme de 2030 și asta într-un caz fericit. Estimările realiste arată că acest lot ar putea fi terminat undeva în 2032.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News