Compania și-a suspendat, începând cu 10 ianuarie, toate cele patru zboruri de pe aeroportul Oradea, ca urmare a pandemiei, dar și din cauza numărului mic de pasageri.
Compania anunța, la acea vreme, că suspendarea va fi valabilă până la finalul lunii ianuarie, cu posibilitatea ca, în funcție de evoluția restricțiilor impuse de COVID-19 care afectează direct rezervările înregistrate, să fie prelungită și în februarie.
„Aceasta s-a materializat într-un act adițional la contractul de finanțare încheiat între Primăria Oradea și Ryanair, prin care perioada în care zborurile sunt suspendate este adăugată la perioada contractuală. Spre exemplu, în cazul zborurilor care ies de sub contractul de subvenție în iulie 2022, Dusseldorf, Londra și Milano, ca urmare a demersului menționat, acestea trebuie să opereze și în luna august 2022, pentru a acoperi prevederile contractuale. Acest principiu va fi aplicat în situațiile generate de pandemia de COVID- 19 și pentru a folosi cât mai eficient aportul financiar al municipalității, mai clar, pentru ca zborurile să vină cu pasageri, nu goale. Având în vedere că pentru destinația Bologna există deja o suspendare, contractul va fi valabil până în septembrie 2022. În funcție de evoluția pandemiei, există posibilitatea ca operatorul să mai anunțe suspendări ale zborurilor, însă, important de menționat este faptul că acesta își va respecta toate obligațiile prevăzute de contractul de finanțare (număr de destinații, luni de operare, pasageri)”, anunță sursa citată.
Într-un anunț public, compania aeriană a transmis că, spre finalul anului trecut, numărul rezervărilor a scăzut drastic din cauza evoluției noii tulpini Omicron, drept urmare Ryanair a fost nevoită să-și regândească planul și să scadă capacitatea de zbor cu 33% pentru luna ianuarie în toată Europa.
Traficul aerian european a înregistrat în 2021 o redresare parţială, dar extrem de susţinută
Traficul aerian european a înregistrat în 2021 o redresare parţială, dar extrem de susţinută, atingând în luna decembrie 78% din nivelul anului 2019, arată un comunicat al Eurocontrol, agenţia care supervizează spaţiul aerian european.
În luna ianuarie 2021, traficul aerian era la 36% din nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă din 2019, dar s-a redresat solid în timpul verii datorită vaccinărilor în masă şi a certificatului digital COVID-19, până la aproximativ 70%, cu un maxim al ultimilor doi ani consemnat la 27 august 2021 de 26.773 de zboruri, scrie Agerpres.
Potrivit Eurocontrol, traficul aerian a continuat să se redreseze până în toamna anului trecut datorită vacanţelor, astfel încât la sfârşitul lunii octombrie s-a ajuns la un nivel de 81% şi, în ciuda noii varianate de coronavirus - Omicron şi a cerinţelor suplimentare de siguranţă pentru multe destinaţii, traficul aerian a atins 78% din nivelul anului 2019.
În general, traficul anual în reţeaua europeană de aviaţie a atins 56% din nivelul anului 2019.
Reprezentanţii Eurocontrol estimează că şi în 2022 numărul zborurilor va continua să crească, iar până la sfârşitul anului, traficul aerian ar putea atinge 70-90% din nivelul anului 2019, chiar dacă în prezent evoluţia nu este una optimistă din cauza pandemiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News