BMW a înregistrat o scădere semnificativă a profitului în al treilea trimestru al anului, din cauza unor probleme cu sistemul de frânare furnizat de Continental și a unei piețe slabe în China. Profitul companiei a scăzut cu 83,8% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la doar 476 de milioane de euro, unul dintre cei mai slabi ani din ultima perioadă. Cu toate acestea, șeful BMW, Oliver Zipse, a explicat că aceasta a fost o perioadă dificilă, dar a promis îmbunătățiri până la sfârșitul anului, conform publicației austriece Krone.
Printre provocările cu care s-a confruntat BMW se numără vehiculele care așteaptă să primească un sistem de frânare înlocuit, ceea ce a dus la o acumulare a stocurilor. Aceste mașini vor fi vândute în următoarele săptămâni.
Deși vestea a avut un impact negativ asupra acțiunilor BMW, care au scăzut la cel mai mic nivel din martie 2022, alte mărci germane, cum ar fi Mercedes și Volkswagen, au avut și ele rezultate slabe.
BMW a ajuns la un profit minim
Marja de profit a companiei a scăzut drastic, ajungând la 2,3%, față de peste 10% în aceeași perioadă a anului trecut. BMW se așteaptă la o marjă anuală de 6-7% și își propune să atingă o marjă de 8-10% pe termen lung. Problema sistemului de frânare a avut un impact semnificativ asupra rezultatelor, iar compania a rezervat fonduri pentru a înlocui frânele a 1,2 milioane de vehicule deja livrate.
Un alt factor care a contribuit la scăderea profitului este piața din China, unde vânzările BMW au scăzut cu aproape o treime în trimestrul al treilea.
Aceasta nu este o problemă izolată pentru BMW, ci o tendință generală care afectează și alți producători auto germani, precum Mercedes-Benz și Porsche. BMW încearcă să sprijine dealerii din China prin acordarea de bonusuri pentru a îmbunătăți profitabilitatea acestora.
China produce foarte ieftin, iar producătorii europeni sunt nevoiți să vină cu reduceri majore
În plus, BMW a fost nevoit să aplice reduceri de prețuri pentru a rămâne competitiv pe piața chineză, unde concurența locală este din ce în ce mai puternică.
Piața chineză se transformă rapid, iar producătorii de automobile europeni, precum BMW, Porsche și Mercedes-Benz, pierd teren în fața concurenței chineze mai ieftine. De asemenea, scăderea prețurilor pe piața imobiliară din China afectează și cumpărătorii de automobile de lux, care reprezintă o parte importantă din clienții tradiționali ai acestor mărci.
BMW a avertizat că situația pe piața chineză nu corespunde așteptărilor sale de creștere, dar speră la o îmbunătățire în ultimele luni ale anului. Pe lângă dificultățile din China, compania se confruntă și cu incertitudini legate de politica comercială din SUA, în special în cazul în care Donald Trump ar câștiga alegerile și ar impune tarife suplimentare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News