Serviciile publice comunitare care eliberează permise de conducere, paşapoarte şi cărţi de identitate vor avea program normal de lucru cu publicul pe 23 şi 30 decembrie şi nu vor funcţiona pe 26 decembrie 2022 şi pe 2 ianuarie 2023, care sunt declarate zile de sărbătoare legală în care nu se lucrează.
"În funcţie de numărul solicitărilor şi de volumul de lucru, în anumite judeţe, programul serviciilor publice comunitare poate suferi modificări, sens în care vă recomandăm să urmăriţi paginile de internet ale serviciului public comunitar din judeţul care vă interesează. Este important de menţionat că, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor interesaţi, Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări recomandă folosirea serviciului programări online - https://www.drpciv.ro/drpciv-booking ", informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) transmis miercuri.
Ca element de noutate şi în continuarea eforturilor de digitalizare, Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări a lansat, la începutul lunii decembrie, un nou serviciu online prin intermediul site-ului propriu, pentru facilitarea plăţilor reprezentând contravaloarea permisului de conducere, certificatului de înmatriculare, autorizaţiei de circulaţie provizorie, precum şi a plăcuţelor cu număr de înmatriculare.
Cetăţenii care au nevoie de un nou document de călătorie au posibilitatea de a se programa online folosind platforma https://epasapoarte.ro/ .
De asemenea, după depunerea cererii de eliberare a paşaportului, stadiul acesteia poate fi verificat pe https://epasapoarte.ro/verifica/ .
Românii din diaspora pot propune MAE zonele în care să fie organizate consulate itinerante
Ministerul Afacerilor Externe (MAE) anunţă finalizarea procesului de desfăşurare a consulatelor itinerante mobile pentru 2022, informând că, până la mijlocul lunii ianuarie a anului viitor, pot fi transmise propuneri pentru organizarea acestora în 2023.
Până la jumătatea lunii ianuarie 2023, reprezentanţii comunităţilor româneşti, asociaţiile şi organizaţiile româneşti din străinătate pot transmite propuneri pentru organizarea unor consulate itinerante (mobile).
Procedura de organizare a consulatelor itinerante a fost lansată în anul 2021. Prin extinderea acestei practici, MAE îşi propune să faciliteze accesul cetăţenilor români din străinătate din comunităţile localizate la mare distanţă sau izolate faţă de sediile misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare la asistenţă şi servicii consulare de calitate, furnizate în condiţii similare cu cele din spaţiile de lucru obişnuite.
Consulatul itinerant presupune deplasarea unei echipe consulare mobile într-o localitate unde se află o comunitate românească aflată la distanţă faţă de un oficiu consular permanent. Echipele sunt formate din consuli şi funcţionari consulari şi sunt dotate cu echipamente tehnice necesare preluării şi procesării serviciilor consulare în regim fizic. În cadrul acestuia se poate procesa o gamă foarte variată de servicii consulare, precum acte notariale, documente de călătorie şi de stare civilă, obţinere de acte din România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News