Locuitorii din Streatham Vale, o zonă rezidențială din sudul Londrei, sunt revoltați după ce Consiliul Lambeth le-a transmis că trebuie să plătească până la 7.000 de lire sterline fiecare pentru a-și amenaja legal accesul auto către propriile proprietăți. Situația a fost generată de faptul că, în prezent, șoferii sunt nevoiți să conducă peste trotuarul din fața caselor pentru a ajunge pe alei – o practică pe care autoritatea locală o consideră ilegală.
Potrivit consiliului, legislația interzice traversarea trotuarelor de către vehicule, în lipsa unor borduri special adaptate pentru acces. În Streatham Vale, circa 200 de case sunt afectate, deoarece nicio alee nu dispune de o astfel de bordură coborâtă. Consiliul Lambeth susține că traversarea ilegală a trotuarelor deteriorează infrastructura și pune în pericol siguranța pietonilor.
Pentru a intra în legalitate, proprietarii vor fi obligați să obțină permisiunea de planificare și să suporte costurile lucrărilor necesare. Nota de plată este estimată la aproximativ 7.000 de lire sterline pentru fiecare gospodărie: 4.000 de lire sterline pentru cererea de autorizare și încă aproape 2.000 de lire sterline pentru lucrările efective de coborâre a bordurii.
Printre rezidenții afectați se numără și Kevin Joyce, un lector în vârstă de 64 de ani, care locuiește în zonă de peste 30 de ani. „Când am cumpărat casa, aleea nu avea o bordură lăsată, dar nu a fost niciodată o problemă. Consiliul nu ne-a spus niciodată nimic. De ce devine o problemă acum?”, a declarat Joyce, pentru publicația britaincă The Mirror.
Și Mohamoud Ali, în vârstă de 25 de ani, se declară revoltat: „Mașina mea valorează doar 5.000 de lire sterline, mai puțin decât m-ar costa să adaptez bordura. Mă gândesc serios să o vând și să merg cu autobuzul. Spațiul meu de parcare ar ajunge să valoreze mai mult decât mașina în sine. Nu are niciun sens.”
Oamenii își construiesc singuri borduri coborâte
Un alt caz este cel al Foziei Aga, în vârstă de 55 de ani, care afirmă că a solicitat consiliului o bordură coborâtă în urmă cu trei ani, însă cererea i-a fost respinsă. Cu toate acestea, Aga și-a construit ulterior o alee pe cont propriu, iar acum crede că autoritatea locală urmărește doar „să facă bani de pe urma șoferilor disperați”.
Consiliul Lambeth, care și-a asumat obiectivul de a deveni o administrație cu emisii nete zero până în 2030, susține că măsura va contribui și la combaterea „urgenței climatice”. Autoritatea a lansat deja o consultare publică privind introducerea permiselor de parcare pentru rezidenții din Streatham Vale, în contextul în care zona atrage navetiști care parchează gratuit înainte de a lua trenul spre centrul Londrei.
Un purtător de cuvânt al consiliului a explicat pentru Mail Online că „este ilegal să conduci un vehicul peste un trotuar fără a avea un acces autorizat”. Acesta a precizat că procesul implică depunerea unei cereri oficiale, obținerea aprobării și suportarea costurilor de adaptare a drumului pentru a asigura un acces sigur.
În plus, consiliul avertizează că utilizarea trotuarelor neadaptate provoacă daune structurale, care generează costuri suplimentare pentru reparații, și poate transforma trotuarele în obstacole pentru pietoni. În prezent, publicația The Mirror a solicitat autorității locale comentarii suplimentare pe acest subiect.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News