Șofer de Bolt, nemulțumit că nu primește bacșiș de la clienți: "Dacă îi ceri, spune că nu e obligat, dar ospătarului îi dai 25 lei"

Bogdan Bolojan |
Data actualizării: | Data publicării:

Un șofer de Bolt s-a arătat nemulțumit de faptul că unii clienți pentru care "își rupe mașina" nu lasă bacșiș. Acesta spune că la fel cum unui ospătar i se lasă bani în plus, așa ar trebui ca pasagerii să se gândească și la șoferii care fac eforturi să-i preia uneori și câte patru persoane în mașină. 

„N-am treabă cu nimeni, nu mă interesează. Fiecare vrea să iasă ieftin, fiecare vrea să-și optimizeze costurile. Înțeleg asta, pot să înțeleg asta, sunt om și eu la rândul meu, dar nu pot să înțeleg lipsa de bun-simț și lipsa de respect,” spune Sebastian, șofer de ridesharing pe platforma Bolt.

Acesta afirmă că majoritatea clienților sunt rezonabili, însă există un procent de aproximativ 20% dintre utilizatori care strică experiența pentru toți ceilalți. Unul dintre aspectele care îl deranjează cel mai tare este faptul că oamenii solicită curse pentru patru sau chiar cinci persoane, deși aplicația nu este concepută pentru a accepta mai mult de trei pasageri.

„Cu 14 lei brut, șoferul încasează 10 lei, și vor să meargă patru-cinci persoane, eventual cu tot cu bagaje. Pe legislația din România, eu știu că se spune că într-un autovehicul să fie maxim cinci persoane. Da, cinci, șoferul e a șasea roată de la căruță. Păi, vă dăm noi cheile și vă duceți în punctul unde doriți. Șoferul rămâne pe loc și aia e, frate, aduci tu mașina când ai timp, când ai drum înapoi la neamuri,” afirmă acesta ironic.

În plus, șoferul se arată indignat de faptul că pasagerii nu lasă nici măcar un bacșiș simbolic, deși, în opinia sa, acest lucru ar fi de bun-simț. „Prin excepție, să zici că iei patru persoane, da, ajung la destinație, vrea plata cu cardul, eventual 14 lei, dar nu se deranjează să arunce acolo pe bord 2 lei. Poftim, fraiere, că ne-ai dus la destinație și ți-ai rupt mașina, că trebuie să schimbi arcuri și toate alea după. Dacă mai faci 200 de curse de-astea cu 14 lei, cu patru persoane, e clar. Service-ul e al tău. Garantat.”

"A uitat lumea orice formă de bun-simț. N-au 7 ani de acasă" 

 

Sebastian subliniază că pretențiile pasagerilor sunt foarte mari, dar puțini sunt cei care apreciază efortul depus de șoferi. El observă o discrepanță între generozitatea afișată în alte contexte sociale și zgârcenia manifestată în cazul ridesharing-ului.

„Ospătarul, când venea să-i aducă berea și costa 15 lei, lăsa 25. De-asta zic că lumea a uitat ce înseamnă orice formă de respect, orice formă de bun-simț. Nu mai au, mă, nici 7 ani de acasă, nici 8 ani, nici 10 ani, nici nimic. Nu mai au nimic, frate, nimic. Au doar pretenții pe stomacul gol și atât.”

Declarația șoferului a stârnit numeroase reacții pe rețelele de socializare, unde părerile sunt împărțite. Unii utilizatori, cel mai probabil colegi de breaslă, îi dau dreptate și susțin că șoferii de ridesharing sunt subapreciați și plătiți prost, în timp ce alții consideră că bacșișul nu ar trebui să fie o obligație, ci un gest opțional de apreciere.

Mulți dintre dintre șoferii care fac ridesharing în România se plâng că întreținerea mașinilor este costisitoare și că, în ciuda orelor lungi de muncă, câștigurile sunt insuficiente. În același timp, clienții susțin că prețurile au crescut semnificativ în ultimii ani și că platformele de ridesharing ar trebui să își asume o parte mai mare din responsabilitate pentru remunerarea corectă a șoferilor.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel