Un român care lucrează pe camion în Marea Britanie spune că nimic din ceea ce se spune în presa britanică cu privire la criza din țară nu este adevărat. Pe numele său Paul, bărbatul a declarat că există benzină/ motorină în stațiile de alimentare, iar pe rafturile magazine este marfă și totul este cât se poate de normal.
Potrivit românului, există într-adevăr o problemă a forței de muncă, deoarece, după ce a intrat în vigoare legea care nu le mai permite șoferilor să lucreze în regim de PFA și îi obligă pe cei fără contract determinat să plătească aceleași taxe ca cei care au contract nedeterminat, mulți străini au renunțat la locurile lor de muncă, pentru că nu le convenea să lucreze pe bani puțini.
Paul crede că, în prezent, marile lanțuri de supermarketuri și alte firme rămase fără angajați presează guvernul să aducă înapoi mâna de lucru ieftină și de calitate. Prin această metodă s-ar rezolva și criza de șoferi pentru cisternele de combustibil, peste noapte.
„În realitate, țara asta este plină de șoferi de camion care nu profesează, deoarece au găsit alte joburi mult mai bine plătite și poate și mai relaxante. Deci marile companii nu vor să plătească un salariu decent către șoferi și aceștia aleg alte joburi! Ceea ce arată mass media cum că se oferă salarii de 50 mii de lire nu există! Încercați să aplicați să vedeți dacă vă sună cineva! O mare vrăjeala”, a spus șoferul român pentru Hotnews.
Boris Johnson, apel la companiile britanice să nu mai caute muncitori ieftini
Premierul britanic Boris Johnson a cerut recent mediului de afaceri din ţara sa să se adapteze realităţii post-Brexit şi mai degrabă să depună eforturi pentru a atrage forţă de muncă pe plan naţional în loc să depindă de imigranţi, chiar dacă aceasta va implica pe termen scurt perturbări în activitatea de aprovizionare, relatează agenţia EFE.
În pofida crizei de aprovizionare cu combustibili din cauza numărului insuficient de şoferi de camion şi lipsei de lucrători în sectorul de procesare a cărnii sau în HoReCa, Johnson a susţinut că nu există o criză în sine a forţei de muncă şi nici una de aprovizionare, ci o ''presiune'' generată de relansarea economiei după restricţiile din pandemie.
De asemenea, Marea Britanie se află după Brexit ''într-un punct de inflexiune'' în care lasă în urmă un sistem prin care depindea de ''forţa de muncă ieftină şi slab calificată'' străină, pentru a evolua către o economie cu salarii şi calificări înalte, a explicat premierul britanic într-o declaraţie acordată postului BBC în timpul congresului anual al Partidului Conservator.
El le-a sugerat astfel transportatorilor să rezolve problema deficitului de şoferi de camion crescând salariile, pentru a face acest sector mai atractiv, nu căutând forţă de muncă ieftină din străinătate.
5.000 de vize temporare pentru șoferi străini
Johnson a precizat că s-au primit numai 127 de solicitări de eliberare a unor vize temporare pentru şoferi de camion, deşi guvernul său a acceptat să acorde 5.000 de astfel de vize pentru şoferi străini care să se angajeze pe un astfel de post în Marea Britanie, situaţie care în opinia sa reflectă o problemă de ofertă globală pentru această categorie profesională.
Însă un reprezentant al acestui sector consideră că numărul redus al acestor solicitări este ca urmare a faptului că vizele aprobate de guvernul britanic sunt doar pe termen scurt, fiind valabile numai până în luna martie, ceea ce le face să fie puţin atractive.
În acest timp, cotidianul conservator Daily Telegraph scrie că în opinia guvernului de la Londra actuală criză a aprovizionării şi forţei de muncă nu este rezultatul unei proaste gestiuni a statului, ci a faptului că multe companii ''dependente de forţa de muncă ieftină'' străină nu s-au pregătit pentru consecinţele ieşirii Marii Britanii din UE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News