Protestele de vineri s-au încheiat fără vreun mesaj sau reacţie de la oficiali.
"Nu ne-a contactat nimeni. Este un singur document care a plecat de la ANAF cu data de 16 şi a ajuns astăzi la patronate, care confirmă 100% ceea ce noi spunem, şi anume că diurna este legală, că nu e nevoie de o modificare legislativă. De aici încolo, concluzia noastră este că ar trebui ca abuzurile care au produs efecte până acum să fie stopate", a declarat Augustin Hagiu, în exclusivitate pentru ŞtiriDiaspora.ro.
Hagiu: "Transportatorii ar putea dispărea ca breaslă. Românii vor plăti mai mult"
Nici despre modificarea plății rovinietei nu au existat discuţii între minister şi transportatori.
"Nu am avut nicio discuţie cu domnul Drulă şi cu niciun reprezentat al Guvernului în ceea ce înseamnă PNRR. Nici înainte de a se creiona acest program naţional de rezilienţă şi nici în momentul acesta", a mai precizat preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).
Dacă vor intra în vigoare aceste măsuri, în ce fel îi va afecta pe transportatori?
"Îi va afecta în sensul în care vor dispărea ca şi breaslă, adică 7% din PIB al ultimilor ani de zile se şterg cu buretele şi afectează şi cetăţenii României pentru că vor plăti mult mai mult pentru ceea ce înseamnă alimente, produse, servicii şamd", avertizează Hagiu.
Protestele în stradă ar putea continua până la clarificarea situaţiei în ceea ce priveşte diurna şi plata rovinietei.
"Protestul astăzi a început, iar afişarea mesajelor noastre va fi continuă până momentul în care toate aspectele se vor clarifica.
Sunt discuţii legate de a reveni asupra aceleiaşi forme de protest în fiecare vineri. Ceste este că mesajele afişate astăzi vor fi în continuare purtate", a conchis Augustin Hagiu, pentru ŞtiriDiaspora.ro.
UNTRR: "Afectează grav supraviețuirea sectorului românesc de transport rutier internațional"
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului clarificarea urgentă a situației impozitării diurnei plătite șoferilor profesioniști români care operează transport rutier internațional, având în vedere incertitudinea majoră creată în sectorul transporturilor rutiere de controalele recente ANAF.
Inspecțiile au vizat reîncadrarea diurnei ca venit salarial și plata impozitelor și contribuțiilor aferente retroactiv pe 5 ani, susțin transportatorii.
Această interpretare retroactivă a legislației aplicabile de către organismele de control din România afectează grav supraviețuirea sectorului românesc de transport rutier internațional, amenințând să conducă la falimentul imediat al firmelor de transport, în condițiile în care sunt situații în care deciziile de impunere sunt în cuantum cel puțin egal cu cifra de afaceri anuală a companiei. UNTRR atenționează că orice creștere unilaterală a costurilor în domeniul transporturilor rutiere de către România în urma acestei noi abordări/interpretări a ANAF, amenință cu extincția acest sector important al economiei românești.
Operatorii de transport rutier mai spun că sunt puși într-o situație disperată, și că protestele sunt inevitabile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News