În România, sunt aproape 1,2 milioane de șoferi de camion și tir caretransportă mărfuri din și înspre țară. Dintre aceștia o bună parte lucrau pe ruta România-Marea Britanie. Introducerea accesului în Marea Britanie îi afectează grav, deoarece trei din patru șoferi de tir nu dețin pașaport. Situația generează costuri suplimentare pentru transportatori. Efectele se vor simți în mai multe sectoare ale economiei.
„Faptul că trei din patru șoferi de tir sau camion nu au pașaport se traduce în întârzieri de livrare și preluare marfă din Marea Britanie pentru că nu mai sunt atât de mulți transportatori disponibili. Se vor trimite doar mărfurile care sunt urgente, importante, dar și cele pentru care se va plăti mai mult decât costul uzual.”, a declarat Octavian Bălăjan, CEO EURO TEAM GB Spedition. Astfel, costurile vor fi mai mari pentru toate trasporturile care vin și plecă spre Marea Britanie.
Potrivit acestuia, unele piese piese auto pentru mașinile produse în Marea Britanie vor crește cu 10%, iar termenul de livrare va dura mai mult.
Ce propun transportatorii români pentru stoparea acestui fenomen
Pentru a nu-și pierde nici comenzile și nici angajații, companiile de expedieri mărfuri vor trebui să-și reruteze șoferii fără pașaport pe rute intracomunitare, unde actul nu este necesar, sau să e impună să-și facă pașaport în regim de urgență.
„Un alt efect la nivel de industrie este că transportul către Marea Britanie va deveni un fel de nișă. Exceptând condiția obligatorie pentru șoferi de a deține pașaport, transportatorii trebuie să se asigure ca aceștia sunt pregătiți și instruiți în ceea ce privește efectuarea operațiunilor vamale.”, a mai declarat CEO-ul EURO TEAM GB Spedition. Chiar dacă salariile șoferilor de tir vor crește, costurile se vor reflecta în produsele transportate, a explicat sursa precizată.
[citeste si]
.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News