Guvernul britanic încearcă, fără prea mult succes, să atragă șoferii de camioane din UE înapoi cu vize temporare, pe fondul unui deficit global de forță de muncă în acest sector.
Cosmin Vicenţiu, un şofer de TIR din România, este unul dintre cei care spun că nu se vor întoarce în Marea Britanie. „În ultimele 6 luni am avut cel puţin 5-6 oferte să mă întorc în Anglia. Dar le-am refuzat”, a spus el pentru BBC.
Şoferii de TIR refuză să mai lucreze în Marea Britanie
Cosmin a plecat din Marea Britanie în 2020 şi acum lucrează în Italia. „De exemplu, în Italia nu plăteşti pentru duşuri, pentru parcarea de noapte. Dacă vrei să mănânci au un restaurant şi o masă foarte bună costă aproximativ 15 euro”, spune el.
Industria transporturilor din Marea Britanie mai are nevoie de încă 80.000 de oameni. Cosmin spune că nici colegii lui nu vor să se întoarcă la muncă în Marea Britanie. „Nimeni nu vrea să meargă înapoi acolo”, subliniază el.
Guvernul britanic încearcă să aducă şoferi din UE oferindu-le vize temporare de lucru, dar acest lucru nu îi convinge pe oameni.
„Nu vreau să mă întorc să lucrez 3 luni sau 6 luni, nu e o variantă sigură pentru viitor”, spune Cosmin.
„Am primit mai multe oferte, le-am refuzat. Nimeni nu vrea să se întoarcă acolo”
Mick Ward e şofer de camion şi lucrează în Marea Britanie de peste 30 de ani. El spune că problema sectorului este „modul în care sunt trataţi oamenii”. „Lucrez 60-70 de ore pe săptămână şi condiţiile sunt la fel de rele ca acum 20 de ani. Salariile sunt mici de 15-20 de ani, au scăzut din cauza forţei de muncă ieftine din Europa de est”, spune el.
„De exemplu, în Italia nu se plătesc dușurile, opririle de peste zi. Dacă vrei să mănânci, au un restaurant și o masă foarte bună costă în jur de 15 euro", spune Mick.
Guvernul britanic afirmă că investeşte 32,5 milioane de lire pentru a îmbunătăţi condiţiile de pe şosele. În octombrie, doar 300 de şoferi din UE au depus cereri pentru cele 5.000 de vize temporare, iar autorităţile nu au furnizat datele pe luna noiembrie.
„E nevoie de investiţii majore în infrastructura industriei de transport, începând cu şoferii şi mergând în sus”, spune Mick.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News