Șoferii de vehicule grele din Uniunea Europeană nu vor veni în Marea Britanie cu contracte pe termen scurt pentru a rezolva criza combustibilului în temeiul propunerilor guvernamentale anunțate în weekend din cauza condițiilor de muncă precare din industrie, a avertizat un oficial al Uniunii din Europa.
„Lucrătorii din UE cu care vorbim nu vor merge în Marea Britanie pentru o viză de scurtă durată pentru a ajuta Marea Britanie să iasă din rahatul pe care l-au creat ei înșiși”, a declarat Edwin Atema, șeful cercetării și aplicării în Uniunea FNV din Olanda, care reprezintă șoferii din întregul bloc.
„Pe termen scurt, cred că va fi o fundătură”, a spus el pentru BBC Radio 4. „Cred că ar fi nevoie de un fel de plan Marshall pentru a trage toată industria înapoi la suprafață.”
Industria din toată Europa a fost „bolnavă” cu mult înainte de Covid și Brexit,
Printre o serie de soluții de urgență luate în considerare pentru a ușura criza lanțului de aprovizionare, observate mai ales în cozile lungi pentru combustibil, miniștrii au spus că vor permite până la 5.000 de șoferi de vehicule grele din UE să lucreze în Marea Britanie până la Crăciun.
Un alt plan, așteptat să fie luat în considerare de Boris Johnson, ar fi ca sute de soldați să fie folosiți pentru a livra combustibil benzinăriilor care rămân fără provizii pe fondul cumpărării din panică și a lipsei de șoferi.
Însă Atema a spus că planul pentru șoferii din UE, chiar și cu salariul ridicat, a ignorat faptul că prea mulți șoferi nu au putut accepta condițiile care au venit cu aceasta, de exemplu, trebuind să plătească propria cazare în zilele de odihnă.
„Plata este o zonă importantă, dar nu este singura zonă”, a spus el, adăugând că industria din toată Europa a fost „bolnavă” cu mult înainte de Covid și Brexit, companiile considerând șoferii „ca pe o simplă extensie a vehiculului”.
„Nu se poate să oferiți o viză, să oferiți o plată bună și problema va fi rezolvată”
Industria a fost „afectată de exploatare, de multinaționale iresponsabile care au scăzut prețurile, care s-au încheiat cu șoferii care pur și simplu au părăsit industria”, a spus el.
Regulamentul „nu merita nici măcar hârtia pe care este scris, deoarece nu există nicio aplicare și niciun interes pentru a o aplica în lanțul de aprovizionare”, a adăugat Atema.
„Nu se poate să oferiți o viză, să oferiți o plată bună și problema va fi rezolvată. Există o serie întreagă de probleme în spate. Chiar și utilizarea toaletelor în Marea Britanie și, bineînțeles, în restul Europei, este o problemă”, a mai precizat oficialul.
Planul lui Boris Johnson este „sfidător”
Un șofer polonez de tir care locuiește în Glasgow a declarat pentru BBC că planul lui Boris Johnson este sfidător după politicile Brexit care au „alungat” lucrătorii europeni din Marea Britanie.
Tomasz Oryński a spus că planul este prea mic și vine prea târziu. „Cred că arată insolența guvernului britanic, deoarece oferirea acestor vize temporare oamenilor pe care practic i-a alungat din această țară din cauza politicilor de Brexit este jignitor.”
„Nu sunt doar cuvintele mele. M-am uitat pe comentariile de pe site-ul polonez de camioane care scria despre asta ieri ... majoritatea nu sunt potrivite să le zic cu voce tare. Pentru a vă oferi o idee, oamenii au comentat că Brexit înseamnă Brexit și ați votat ca să plecăm, așă că acum trebuie să vă descurcați.
Nimeni nu își lasă slujba pentru a veni aici că să se chinuie să obțină viza, să lucreze doar trei luni și apoi să fie trimis înapoi acasă. Din șoferii polonezi pe care i-am cunoscut aici, sunt ultimul care a rămas în Scoția, toți lucrează acum în alte țări.” a mai explicat el.
Este o obrăznicie să crezi că migranții sunt ca un robinet de apă pe care îl închizi și deschizi atunci când este nevoie. Aveți acele postere peste tot ”câinii sunt pe viață, nu doar pentru Crăciun” și așa trebuie să tratați și șoferii. Vrei doar să vină să te salveze, apoi îi alungi când nu mai ai nevoie de ei”, a mai spus șoferul.
Rafturile ar putea fi mai goale decât de obicei în perioada premergătoare Crăciunului
Miniștrii iau în considerare o serie de opțiuni după ce BP a declarat că o treime din benzinăriile sale au epuizat principalele două clase de combustibil, în timp ce Asociația Comercianților Petrol (PRA), care reprezintă aproape 5.500 de puncte de vânzare independente, a declarat că 50% până la 90% din membrii săi raportaseră că se epuizează. A prezis că restul vor urma în curând.
Aceasta a dus la creșterea temerilor că Marea Britanie ar putea fi îndreptată într-o a doua „iarnă a nemulțumirii” și avertismente că rafturile ar putea fi mai goale decât de obicei în perioada premergătoare Crăciunului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News