Șoferul grec, prima reacție după accidentul de la Pasajul Unirii: „Dacă bara de metal nu ar fi fost atât de grea, am fi fost în viață”

Loredana Iriciuc |
Data publicării:
Șoferul grec, prima reacție după accidentul de la Pasajul Unirii: „Dacă bara de metal nu ar fi fost atât de grea, am fi fost în viață”
Șoferul grec, prima reacție după accidentul de la Pasajul Unirii: „Dacă bara de metal nu ar fi fost atât de grea, am fi fost în viață”

O persoană a murit şi o alta este grav rănită în urma accidentului de autocar care a avut loc vineri la Pasajul Unirii. Șoferul autocarului a făcut o primă declarație.

„S-au înregistrat 21 de răniţi, unul este în stare gravă şi un deces”, a precizat ministerul Sănătății. Autocarul în care se aflau 47 de pasageri greci a rupt limitatorul de înălţime aflat înaintea pasajului. Ca urmare a accidentului, mai mulţi pasageri au fost răniţi, iar unii dintre aceştia au fost încarceraţi.

Șoferul autocarului, cercetat pentru ucidere din culpă, a făcut o primă declarație pentru presa elenă.

„Din păcate, am luat decizia să mă îndrept spre tunel. Nu era niciun semn că ar fi fost interzis. Era momentul rău. A fost ca și cum un tren ne-a lovit. Totul s-a întâmplat într-o secundă. După impact, nu credeam că cineva va scăpa cu viață. Am auzit strigăte și plâns peste tot! Am fost șocat și incapabil să reacționez! Din păcate, eu eram la volan. Putea fi altcineva. Dacă bara de metal nu ar fi fost atât de grea, nu am fi fost răniți, am fi fost în viață și acum ne-am fi plimbat prin București. Sunt gata să apar în Justiție, ori de câte ori mă cheamă! Îmi pare foarte rău pentru ce s-a întâmplat! Nimeni nu ar fi putut evita!”, a spus șoferul autocarului, potrivit Antena 3.

Autocar, accident cumplit la intrarea în Pasajul Unirii: Mai multe victime

 

Toni Greblă: „Fie a ocolit acea instalaţie de presemnalizare, fie a ingnorat-o”

 

Prefectul Capitalei, Toni Greblă, a declarat, vineri, că a convocat experţii încă după primul accident produs în Pasajul Unirii, după ce acesta a fost deschis după reabilitare, iar concluzia a fost că înălţimea nu a fost modificată.

„După primul incident, (...) am convocat acolo pe toţi cei care au lucrat la acest pasaj, plus un expert independent. Toţi au opinat că înălţimea pasajului a rămas neschimbată ca urmare a lucărilor de reabilitare, că aceste bariere de presemnalizare sunt la înălţimea recomandată de proiectant şi sunt la înălţimea pe care au avut-o acestea înainte. (...) (Specialiştii) au spus că nu s-a modificat înălţimea pasajului. Pasajul este reabilitat corespunzător, conform planurilor iniţiale. Ce s-a mai modificat... Deasupra acestor autocare, foarte mulţi constructori îşi adaugă instalaţii de aer condiţionat. Probabil aceasta să fie cauza şi, dincolo de această cauză, este o oarecare neglijenţă, nefiind foarte atenţi la indicatoare”, a spus prefectul.

Toni Greblă a declarat că pe site-ul Primăriei Sectorului 4 se află un raport de expertiză care confirmă datele tehnice. El a menţionat că autobuzele STB trec zilnic prin Pasajul Unirii.

„Aşa cum a fost proiectat iniţial, după reabilitare, Pasajul Unirii tot astfel funcţionează şi în continuare. După fiecare din cele patru incidente produse la Pasajul Unirii au fost făcute expertize, au venit proiectanţii, dirigintele de şantier, constructorul. Toţi au opinat că presemnalizarea este făcută corespunzător, că pe acest sens de mers, dincolo de acea bară care a căzut peste autocar, mai este la 40 - 50 de metri în spate o presemnalizare care este una mult mai lejeră, care scoate un zgomot puternic care atenţionează şoferul în legătură cu faptul că are gabaritul depăşit în ceea ce priveşte înălţimea. Dar se pare că fie a ocolit acea instalaţie de presemnalizare, fie a ingnorat-o”, a menţionat Toni Greblă. 

Ambasada Greciei, mulțumiri după accidentul de la Pasajul Unirii

 

Drulă: Prefectul şi alte oficialităţi care au spus că au fost lovite lanţurile prelimitatorului au minţit

 

Preşedintele USR, Cătălin Drulă, a acuzat, sâmbătă, autorităţi locale din Bucureşti că „au minţit” atunci când au spus că autocarul implicat în accidentul de la Pasajul Unirii, soldat cu 21 de răniţi şi un deces, a lovit lanţurile prelimitatorului de înălţime.

„A fost publicată o filmare în care se vede cum autocarul a trecut pe lângă presemnalizatorul cu lanţuri al Pasajului Unirii pe banda 2 (din 4) ulterior schimbând o bandă în stânga. (...) În acelaşi timp, într-o poză făcută astăzi se vede cum lanţurile de la presemnalizator sunt date peste cap pe lăţimea benzii 3. Se impun câteva concluzii: prefectul Greblă şi alte oficialităţi care au spus că au fost lovite lanţurile prelimitatorului au minţit, prelimitatorul este incorect amplasat. Aşa cum spuneam în postarea anterioară, trebuie să nu poţi fizic să îl ocoleşti dacă intri în pasaj (soluţii se găsesc, de la amplasarea mai apropiată de pasaj, la delimitare fizică mai timpurie a sensurilor prin/pe deasupra pasajului)”, a scris Drulă, pe Facebook.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel