Impactul nu este mic, având în vedere că aproape un sfert din maşinile deţinute de spanioli nu au niciun fel de etichetă privind poluarea, ceea ce înseamnă că nu vor mai putea intra în aceste localităţi.
Spania impune restricţii de circulaţie pentru anumite autovehicule
Măsura este anunţată demult, însă abia acum Guvernul a aprobat decretul care stabileşte criteriile după care primăriile pot defini zonele de 0 poluare. De exemplu, Saragosa, un oraş cu peste 600.000 de locuitori, a anunţat că zona centrală va fi restrictivă cu accesul vehiculelor vechi. Poliţia rutieră este cea care are grijă ca regula să fie respectată deja.
Deja majoritatea turismelor au, în urma ultimei inspecţie ITP, un abţibild care arată nivelul de emisii de CO-2. În funcţie de culoarea acestuia abţibild, şoferii pot intra fără restricţii sau cu anumite condiţii în centrele urbane. De exemplu, cei care au litera D înseamnă că sunt autoturisme euro 4, cu peste 200.000 de kilometri. Ei trebuie să plătească lunar 28 de euro pentru a putea circula fără restricţii. Dacă nu o vor face sau dacă autoturismul are, de exemplu, litera A, vor plăti o amendă de 200 de euro de câte ori vor intra în zonele restricţionate, potrivit RRA.
Acestea sunt mașinile care nu vor mai avea voie să circule pe M-30 de la 1 ianuarie 2023
Europa continuă lupta împotriva vehiculelor clasificate ca fiind foarte poluante și impune țărilor membre planuri riguroase de combatere a poluării, cum ar fi zonele cu emisii scăzute de noxe (LEZ), pe care orașe precum Roma și Frankfurt le-au implementat deja. În Spania, ne mișcăm încet, dar sigur, iar Madrid și Barcelona sunt capitalele care sunt cel mai departe. Concret, Madrid a început la 1 ianuarie 2022 cu BEZ-urile inițiale configurate complet, interzicând accesul și circulația vehiculelor cu clasificare de mediu A pe drumurile publice urbane din interiorul M-30, cu excepția M-30 propriu-zisă. De asemenea, au fost înființate zone de atenție specială, cum ar fi Madrid Centro și Plaza Elíptica, cu restricții mai stricte. La 1 ianuarie 2023, ZBE va fi extinsă, iar locuitorii Madridului cu vehicule foarte vechi nu vor mai putea circula în anumite zone.
Este important de știut că, chiar dacă un vehicul nu are autocolantul de mediu al DGT pe parbriz, acest lucru nu înseamnă că este din categoria A. Clasificarea sa de mediu este determinată de anumiți parametri. Clasificarea sa ecologică este determinată de anumiți parametri și este legată de numărul de înregistrare. Pentru a afla ce tip de etichetă de mediu are autovehiculul dumneavoastră, puteți consulta lista de mai jos sau puteți utiliza motorul de căutare al DGT, care vă indică categoria de mediu a unui autovehicul în funcție de numărul de înmatriculare.
Circulație interzisă pentru mașinile cu autocolant A
????Los turismos A ???? no empadronados en #Madrid tendrán restringida la circulación en la M-30 desde el domingo 1 de enero de 2023.
— Ayuntamiento Madrid (@MADRID) December 28, 2022
✅Esta medida busca mejorar la calidad del aire y cumplir con la directiva europea en esta materia.
????https://t.co/QsXdGMKedd pic.twitter.com/z0aliOZ0Vb
0 etichetă de emisii. De culoare albastră, acesta identifică cele mai eficiente vehicule (vehicule electrice, hibride cu pile de combustie sau plug-in cu o autonomie de peste 40 de kilometri).
Etichetă ecologică. Pentru vehiculele hibride sau pe gaz (GNC, GNL și GPL) și pentru hibrizii plug-in cu o autonomie mai mică de 40 de kilometri.
Etichetă C. Culoare verde. Pentru vehiculele cu combustie internă care respectă cele mai recente norme de emisii EURO (EURO 4,5 și 6 pentru benzină și 6 pentru motorină). Vehiculele pe benzină înmatriculate începând cu ianuarie 2006 și vehiculele diesel înmatriculate începând cu septembrie 2015.
Eticheta B. De culoare galbenă. Vehiculele care respectă specificațiile anterioare privind emisiile EURO (EURO 3 pentru benzină și 4 și 5 pentru motorină) și vehiculele mai vechi decât cele indicate în secțiunea anterioară (benzină înmatriculate începând cu ianuarie 2001 și motorină începând cu 2006).
Foarte multe mașini vor avea interzis în orașele din Spania
Autovehiculele fără etichetă nu vor mai putea circula pe M-30.
Mașinile afectate de la 1 ianuarie 2023 și care nu vor mai putea circula pe M-30 și pe toată zona din interiorul M-30 sunt cele care nu au etichetă de mediu, așa-numitele vehicule de tip A. Aceste vehicule sunt destul de vechi și reprezintă 14% din mașinile care circulă în oraș, potrivit Primăriei Madrid. Acestea sunt clasificate după cum urmează:
Vehiculele pe benzină cu o vechime mai mare de 22 de ani, înmatriculate înainte de anul 2000 și dacă standardul Euro este mai vechi de 3.
Vehiculele diesel cu o vechime de peste 16 ani, înmatriculate înainte de 2006 și dacă norma Euro este anterioară normei 4.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News