Ziua Mondială a Pâinii, promovată de organizațiile internaționale ale brutarilor, evidențiază importanța alimentelor și a comerțului. Totuși, Spania se confruntă cu lipsa profesioniștilor în acest domeniu.
Inflația și costurile de producție afectează brutăriile artizanale, care se confruntă cu „cea mai gravă criză a lor”, motivul principal pentru care este, totuși, această lipsă de personal, a declarat pentru EFE președintele Confederației Spaniole a Brutăriilor și Patiseriei, Eduardo Villar.
Președintele Eduardo Villar a recunoscut că această creștere constantă a costurilor materiilor prime și a energiei sunt problematice dar, mai presus de toate, lipsa atracției pentru locurile de muncă.
Afacerea tradițională de panificație în Spania cuprinde 12.000 de companii
Villar a explicat acest lucru, care se înrăutățește în zonele rurale, prin lipsa planurilor de Formare Profesională, în ciuda faptului că în acest sector de retail „există de muncă pentru toată viață”.
Afacerea tradițională de panificație și patiserie din Spania cuprinde 12.000 de companii, majoritatea IMM-uri sau microIMM-uri, care generează 190.000 de locuri de muncă, potrivit datelor Confederației Spaniole a Brutăriilor și Patiseriei.
Acești profesioniști își comercializează produsul în 45.000 de puncte de vânzare, excluzând livrările de pâine în cadrul marilor comercianți cu amănuntul sau benzinării.
Pâinea este scutită temporar de TVA de la 1 ianuarie (anterior la cota super-redusă de 4%). Prețul acestuia a crescut cu 4,7 % în ultimul an, potrivit ultimelor date din Indicele prețurilor de consum (IPC) pentru septembrie, care situează creșterea lunară la 0,4%.
În gospodăriile spaniole, consumul anual de pâine ajunge la 27,68 kilograme de persoană, un volum total de 1.287,7 milioane de kilograme, cu o valoare de 3.334,17 milioane de euro, conform cifrelor Ministerului Agriculturii, Pescuitului și Alimentației (MAPA).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News