„Stai departe!” Olandezii s-au săturat de turiștii care se îngrămădesc în „Cartierul Roşu”. Campania prin care vor să scape de ei

Loredana Iriciuc |
Data actualizării: | Data publicării:
„Stai departe!”. Olandezii s-au săturat de turiștii care se îngrămădesc în „Cartierul Roşu”. Campania prin care vor să scape de ei
„Stai departe!”. Olandezii s-au săturat de turiștii care se îngrămădesc în „Cartierul Roşu”. Campania prin care vor să scape de ei

Olandezii s-au săturat de turiștii care se îngrămădesc în faimosul „Cartier Roşu”. Aşa că autorităţile locale, sprijinite şi de iniţiativele cetăţeneşti, au lansat campania „Stai departe!”, menită să descurajeze turismul sexual.

Publicitate

Abia se lasă seara într-o după-amiază rece de sâmbătă la începutul lunii decembrie. Dar Cartierul Roșu din Amsterdam începe deja să se încălzească. Din barurile aglomerate răsun rafale de urale pline de viață în timpul meciurilor de fotbal de la Cupa Mondială. Mirosuri de marijuana curg din cafenele. Mulțimile de turiști se amestecă pe străzile înguste, făcând dificilă,  dacă nu chiar imposibilă, trecerea unei mașini sau chiar a unei biciclete. Câțiva bărbați se opresc să întrebe lucrătoarele sexuale îmbrăcate în lenjerie intimă care pozează în spatele ferestrelor bordelului despre serviciile lor. Dar marea majoritate pur și simplu se holbează.

Într-o unitate de-a lungul canalului Oudezijds Voorburgwal, un bărbat de vârstă mijlocie care poartă blugi și o șapcă de baseball face o fotografie cu prietenul său lângă fereastră, în ciuda semnelor care interzic fotografierea. Este doar o altă zi într-unul dintre cele mai infame centre turistice din lume.

Dar dacă oficialii orașului își vor urma planul, cartierul De Wallen, așa cum este cunoscut la nivel local, va atrage în cele din urmă vizitatori care vor ajunge să-și aprecieze moștenirea, arhitectura și cultura unice în loc de viciile sale. În cea mai recentă inițiativă a unor eforturi în desfășurare de a spori imaginea Amsterdamului, de a reduce comportamentul turbulent al vizitatorilor și de a îmbunătăți gradul de viață și siguranța rezidenților, oficialii orașului au anunțat recent propuneri „pentru a limita creșterea și neplăcerea turismului” și pentru a combate supraaglomerarea.

 

„Ar trebui să scăpăm de această imagine a Amsterdamului”

 

Această ultimă rundă de măsuri propuse include inițiative care vizează comportamentul turistic supărător, cum ar fi limitarea numărului de croaziere fluviale, implementarea orelor de închidere mai devreme pentru baruri, cluburi și bordeluri vitrine și interzicerea fumatului de canabis în anumite părți ale orașului.

O altă parte a inițiativei se concentrează pe „descurajarea activă a vizitatorilor internaționali în Amsterdam”, care a fost numită campania „Stai departe”.

„Unele companii folosesc greșit imaginea Amsterdamului pentru a-l vinde ca un loc cu posibilități nelimitate”, a declarat viceprimarul Sofyan Mbarki într-un comunicat. „Ca urmare, unele grupuri de vizitatori îl consideră un oraș în care orice merge”.

Propunerile de politici, care au fost anunțate pe 30 noiembrie și fac parte dintr-o inițiativă mai amplă de abordare a turismului de masă, trebuie să treacă la vot de către consiliul orașului în decembrie înainte de a fi adoptate. 

„Ar trebui să scăpăm de imaginea despre sex, droguri și rock and roll”, spune Remco Groenhuijzen, directorul general al Hotelului Mövenpick Amsterdam City Center. 

2. -imagine fara descriere- (stai-departe-olandezii-s-au-saturat-de-turistii-care-se-ingramadesc-in-cartierul-rosu--campania-prin-care-vor-sa-scape-de-ei-2.jpg)

 

„Este într-adevăr de netrăit în centrul vechi al orașului în aceste zile”


Groenhuijzen spune că majoritatea membrilor hotelurilor de lux din Amsterdam, o asociație de 24 de hoteluri de patru și cinci stele a căror președinte este, aprobă oferta orașului de a-și îmbunătăți reputația prin diferite măsuri care încearcă să abordeze consecințele neplăcute ale turiștilor care se comportă urât.

„În calitate de hotelieri, credem că un oraș ar trebui să fie locuibil, pentru că atunci este bine să vii aici”, spune Groenhuijzen. „Asta a fost întotdeauna punctul forte al Amsterdamului, de a avea echilibrul potrivit”. Dar, în ultimii ani, mai ales pe măsură ce turismul post-pandemic a revenit, supraturismul a înclinat acest echilibru în mod alarmant, mai ales în cartiere foarte vizitate precum De Wallen.

În 2023, se estimează că Amsterdamul va depăși 18 milioane de vizitatori - o cifră care este de aproape 22 de ori mai mare decât populația sa de aproximativ 822.000. Până în 2025, acest număr ar putea ajunge la 23 de milioane, în plus față de alte 24 până la 25 de milioane de vizite pe zi. Când numărul de vizitatori peste noapte ajunge la 18 milioane, consiliul orășenesc este „obligat să intervină” în baza unei ordonanțe din 2021 numită „Turism în echilibru Amsterdam”.

3. -imagine fara descriere- (stai-departe-olandezii-s-au-saturat-de-turistii-care-se-ingramadesc-in-cartierul-rosu--campania-prin-care-vor-sa-scape-de-ei-3.jpg)

În timpul unui interviu în birourile din centrul orașului Amsterdam & Partners, organizația nonprofit de marketing public-privată a orașului, directorul Geerte Udo estimează că aproximativ 10 până la 15% din industria turistică din Amsterdam este situată în Cartierul Roșu. Dar combină turiștii perturbatori cu o problemă de supraaglomerare, iar în weekend „este într-adevăr de netrăit în centrul vechi al orașului în aceste zile”, spune Udo, menționând că anumite străzi sunt deosebit de problematice.

Udo a descris repornirea turismului a orașului ca o abordare pe mai multe straturi, cu campanii specifice menite să vizeze grupuri unice de vizitatori, rebranding Amsterdam drept o destinație ale cărei atracții depășesc cu mult bordelurile și cafenelele cu canabis, împreună cu faptul că orașul este mai sigur și mai locuibil pentru rezidenți și mai atrăgător pentru vizitatori.

Proteste masive în Olanda: „Întreaga țară să fie paralizată!”

 

Centrul erotic „va eșua și va deveni o catastrofă financiară”

 

Acele lumini infame sunt, deocamdată, încă pornite. Dar, poate în cel mai controversat aspect al repornirii turismului a orașului, acestea se pot stinge în anul viitor, în funcție de statutul unui „centru erotic” propus, care ar muta bordelurile într-o singură clădire situată la periferia orașului. Proiectul a fost imaginat inițial ca un „hotel erotic” de primarul Amsterdamului Femke Halsema, care a fost aleasă în 2018 ca prima femeie primar a capitalei olandeze.

A câștigat aprobarea unor grupuri, inclusiv a diferitelor partide politice, și a fost aspru criticată de altele, în special de lucrătorii sexuali. Aceștia susțin că eliminarea vizibilității ferestrelor le face munca mai puțin sigură și că amplasarea centrului într-o zonă îndepărtată a orașului, departe de zonele turistice cunoscute, le-ar dăuna afacerii.

Jeroen de Jong, director de operațiuni la Amsterdam Red Light District Tours, a cărei aplicație oferă tururi auto-ghidate prin district, a prezis că centrul erotic „va eșua și va deveni o catastrofă financiară”. De Jong a mai remarcat că mai există câteva zone în jurul Amsterdamului cu bordeluri la ferestre. „Lucrătorii sexuali au deja posibilitatea de a lucra în diferite locuri din capitală”, a spus el.

Nu se știe încă când se va deschide oficial centrul de 15.000 de metri pătrați, cu mai multe etaje, care are la bord un arhitect comandat. În urma opoziției acerbe față de primele opt site-uri propuse, orașul a amânat decizia și ar putea extinde lista pentru a include site-uri suplimentare, a informat ziarul olandez Het Parool. Cu toate acestea, Halsema rămâne hotărâtă. „Sper că este posibil să se creeze un centru erotic care să aibă o oarecare clasă și distincție și să nu fie un loc în care se adună doar micii criminali, cele mai vulnerabile femei, ci și oameni cărora nu le este rușine să meargă acolo”, a spus ea pentru presă.

Olanda limitează zborurile de pe aeroportul Schiphol din Amsterdam

 

„Lasă-ne! Dacă ai o problemă, atunci mută-te în altă parte”

 

Viitorul Cartierului Roșu poate fi neclar, dar, deocamdată, afacerile merg ca de obicei. Și pentru mulți dintre lucrătorii și clienții care frecventează magazinele de noutăți pentru adulți, cafenelele cu canabis, spectacolele porno și alte întreprinderi din cartier, așa ar trebui să fie.

4. -imagine fara descriere- (stai-departe-olandezii-s-au-saturat-de-turistii-care-se-ingramadesc-in-cartierul-rosu--campania-prin-care-vor-sa-scape-de-ei-4.jpg)

„Guvernul vrea doar să regreseze totul, să-l îndepărteze, să readucă toate aceste case elegante oamenilor bogați”, spune Linda Nap, angajată a unui magazin de accesorii sexuale din De Wallen. Potrivit lui de Jong, în loc să cheltuiască bani pentru campanii anti-turism, orașul ar fi mult mai bine deservit prin creșterea prezenței poliției în Cartierul Roșu, o cerere comună în rândul locuitorilor și antreprenorilor din cartier. „O plângere auzită frecvent... este: nu vrem mai multe reguli, ci mai mulți agenți de Poliție care să aplice legea”, spune el.

Linda Nap spune că deși înțelege frustrările rezidenților cu privire la supraaglomerare și zgomot, ea susține că realitățile despre locuințele în cartier au fost întotdeauna foarte vizibile. „Industria sexului este aici din anii 1600 – oamenii nu vin aici doar pentru canale și lalele”, spune Nap. „Lasă-ne! Dacă ai o problemă, atunci mută-te în altă parte”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel