Aprozarele online au fost cele mai solicitate afaceri deschise în perioada de „lockdown”. Coșul cu legume proaspete, livrat la domiciliu, a devenit o necesitate pentru mulți români, dar și o oportunitate pentru cei cu spirit antreprenorial. Câștigătorii acestei perioade, care își vor putea continua activitatea și în perioada următoare, sunt, în general, tineri antreprenori care și-au modificat business-ul, s-au asociat și au reușit să deschidă o nouă piață. Câștigători au fost și cei care cultivă legume și au putut face contracte pentru livrările la domiciliu.
De la peisagistică, la agricultură
Încă de anul trecut, cercetătorii au început să recomande cultivarea fiecărei bucăți de teren din proximitatea casei, pentru că agricultura este considerată o necesitate a viitorului. Nu neapărat pentru că ne vom confrunta cu foametea, dar întotdeauna va fi nevoie de fructe, legume și zarzavaturi proaspete, nu doar pentru alimentația proprie, dar și pentru business. Unul dintre marile avantaje ale României este că 85% din suprafața țării se află în mediul rural, iar cele mai multe case ale românilor au și suficient teren pentru a-ncepe o astfel de activitate.
Dave Whelan, un specialist care cercetează îmbunătățirea stilului de viață, inițiator al proiectului „Peisaj comestibil”, spune că acum este momentul să facem schimbarea necesară pentru a ne proteja în fața unei eventuale perioade de foamete. Ideea a plecat de la nevoia de preluare a controlului asupra propriei noastre surse de hrană, care devine și „o experiență eliberatoare”, un nou stil de viață sănătos și productiv.
„Desigur, depinde și de factorii de decizie care să permită unele schimbări la nivel macro, dar nu m-aș limita la asta, deoarece politica, la fel ca navele de containere care ne aduc toată alimentația, deocamdată, poate tergiversa mult timp luarea unei decizii, pentru a corecta cursul lucrurilor”, spune Dave Whelan. Reevaluarea spațiului din jurul locuinței este una dintre recomandările specialiștilor. Whelan îi îndeamnă pe oameni să se uite cu atenție în curtea din spatele casei sau în grădină, dacă au una, iar cei care au norocul acesta, pot transforma și un gazon frumos într-o grădină de legume.
„Aveți un gazon frumos? Cu toate acestea, nu vă hrănește. Ar putea fi folosit acest gazon mai bine? Noi derulăm Edible Landscape Project, mișcare bazată pe Westport, care a dezvoltat o abordare de jos în sus a schimbărilor climatice și în special modul în care se raportează la alimente. Misiunea noastră este de a inspira indivizii și comunitățile să facă alegeri mai inteligente, care au un impact pozitiv asupra securității alimentare locale și a mediului nostru”, explică specialistul.
Campania de conștientizare „Grow One Thing”, a proiectului „Peisaj comestibil”, a fost creată pentru a crea acest trend la nivel mondial. De fapt, românii practicau acest tip de agricultură și în perioada regimului comunist, în orașe, în jurul blocurilor din mediul urban, iar în rural nu s-a renunțat niciodată la grădini. Astfel, cei care se întorc acum în țară și au gospodării în mediul rural se pot orienta către acest tip de business, dat fiind faptul că există deja multe posibilități de a vinde și legumele, fructele și zarzavaturile online, cu ajutorul livrărilor la domiciliu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News