Avionul trebuia să decoleze sâmbătă seara, însă o defecțiune tehnică a împiedicat plecarea, lăsând călătorii să aștepte în condiții dificile. Printre cei blocați se aflau familii cu copii și o clasă întreagă de elevi.
O așteptare lungă și fără explicații
Pasagerii au declarat că în aeroport a fost în tot acest timp o atmosferă tensionată, iar lipsa de comunicare din partea reprezentanților companiei aeriene a fost o mare problemă. O familie cu copii mici a relatat că a primit doar informații sumare, fără clarificări despre cât va dura întârzierea. În ciuda cerințelor repetate de a li se oferi soluții, pasagerii au fost nevoiți să aștepte în incertitudine.
„Se împlinesc 24 de ore de când am ajuns în aeroportul din Malmo pentru o cursă de Cluj. Suntem cu copiii după noi. Plecăm din vacanță spre casă și am avut neplăcuta surpriză să ni se amâne de nenumărate ori zborul nu ni s-a dat niciun fel de explicație de către oficialii Wizzer, doar niște mici compensații de mâncare și apă” a declarat un pasager, exprimând frustrarea resimțită de mulți dintre cei prezenți, conform Antena 3 CNN.
Condiții precare de odihnă: Mulți pasageri au dormit pe podeaua rece a aeroportului
Pentru mulți dintre cei blocați, oboseala și lipsa unor facilități adecvate de cazare au fost surse de stres major. Fără alternative, familiile și copiii au fost nevoiți să își improvizeze spații de dormit pe podeaua aeroportului. Conform declarațiilor martorilor, doar o mică parte dintre pasageri a reușit să beneficieze de cazare, iar cei care au primit acest ajutor au așteptat până în zorii zilei pentru ca transportul și camerele să fie asigurate.
„Suntem un echipaj întreg de Cluj și printre care sunt foarte mulți copii veniți din vacanță care au fost lăsați să doarmă efectiv mulți dintre ei în aeroport pe betonul rece, fără a le asigura niciun fel de cazare” a mai adăugat pasagerul.
Compensațiile insuficiente: Pasagerii au primit doar gustări și apă
În timp ce pasagerii au continuat să aștepte clarificări, Wizz Air le-a oferit „mici compensații de mâncare și apă”. Totuși, mulți dintre călători au considerat aceste compensații insuficiente, în condițiile în care Suedia este costisitoare, iar voucherele nu acopereau în mod adecvat costurile necesare pentru a petrece noaptea în apropierea aeroportului. De asemenea, distanța dintre aeroport și oraș a complicat și mai mult situația, transportul fiind dificil de accesat în orele târzii ale nopții.
Pasagerii au acuzat compania aeriană de lipsa de empatie și de refuzul de a oferi asistență adecvată. Mulți dintre ei au transmis că doar sub presiunea pasagerilor au fost oferite cazări limitate, deși erau mulți copii, care aveau nevoie de locuri de odihnă.
„Doar sub amenințare și sub presiune ni s-a asigurat la ora 3:00 cazarea la hotel, inițial lăsându-ne pe noi să ne rezolvăm într-un fel sau altul transportul și cazarea”, mai spune românul.
Soluție întârziată: Zborul a aterizat la Cluj la ora 1 noaptea
După mai mult de 24 de ore de incertitudine și frustrare, pasagerii au reușit, în cele din urmă, să decoleze din Malmö, ajungând la Cluj-Napoca abia noaptea trecută, în jurul orei 1.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp atunci când apare o știre importantă, puteți intra pe unul din grupurile de dedicate cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:
-> https://chat.whatsapp.com/JJePx9Ood2XAgm8wytbimH
-> https://chat.whatsapp.com/J6n4XX2nQLL0yuoailBGk6
-> https://chat.whatsapp.com/Jb6xHKTjTdhIGOmUrCk0qy
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News