Potrivit sursei citate, din noaptea de sâmbătă spre luni a crescut numărul de camioane care s-au prezentat atât la vama Petea, cât şi la Halmeu.
"Cauza traficului intens este reprezentat de numărul mare de transportatori de marfă ucraineni care vin dinspre Polonia şi Slovacia, ca urmare a reconfigurării traseului spre Ucraina, pe circuitul Ungaria - România - Ucraina, motivul fiind protestele transportatorilor de marfă poloni şi sloveni. Pe lângă această rerutare, mai vorbim şi de traficul intens din perioada premergătoare sărbătorilor de iarnă, precum şi blocajele unor tronsoane de drum din cauza vremii nefavorabile din ultimele zile în care transportatorii de marfă au staţionat în parcări, după care s-au repus în mişcare. Pe sensul de intrare în România, la Punctul de Trecere a Frontierei Petea se înregistrează 30 de minute timpi de aşteptare, însă la Halmeu pe ieşire avem 540 de minute, iar în aşteptare sunt peste 200 de camioane pe o distanţă de aproximativ 4 km", precizează sursa citată.
Fluidizarea traficului, condiţionată şi de controlul de frontieră al autorităţilor din Ucraina
Poliţia de Frontieră precizează că lucrează la capacitatea maximă permisă de infrastructura punctelor de trecere, atât la Petea, cât şi la Halmeu, fiind folosite toate arterele de control destinate automarfarelor. De asemenea, s-a suplimentat personalul care desfăşoară formalităţile de control şi s-a luat legătura cu autorităţile de frontieră din Ucraina, în vederea dispunerii unor măsuri în comun pentru fluidizarea traficului.
Pentru a evita posibile neplăceri cauzate de prezenţa şi staţionarea automarfarelor pe raza localităţile adiacente celor două puncte de trecere a frontierei, a fost solicitat sprijinul IPJ Satu Mare şi IJJ Satu Mare. În vama PTF Halmeu, punct aflat la graniţa cu Ucraina, se efectuează un control multiplu, adică un control vamal, fito-sanitar, sanitar veterinar, un control al rovinietei, precum şi cel al greutăţii încărcăturii camioanelor.
"Reamintim de asemenea că fluidizarea traficului este condiţionată şi de controlul de frontieră al autorităţilor din Ucraina, adică vorbim de capacitatea autorităţilor din ţara vecină de a prelua şi procesa camioane", a precizat ITPF.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News