„Aeronava TAROM urmează să repatrieze din Spania 160 de cetăţeni Români, care s-au înscris până acum pe liste. TAROM a trimis până acum curse aviatice speciale la Tel Aviv (Israel), Heraklion (Grecia) şi Larnaka (Cipru) pentru aducerea în România a cetăţenilor români în condiţii de siguranţă. Mulţumim echipajelor TAROM pentru răspunsul foarte prompt şi pentru asumarea acestor misiuni speciale!”, a scris vineri Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.
Blue Air Aviation a anunţat marţi că suspendă până luni, 12 septembrie, toate cursele programate a pleca de pe aeroporturile din România, din cauza popririi tuturor conturilor companiei de către Ministerul Mediului, care pune compania în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice.
Executivul a aprobat alocarea sumei de 5 milioane de lei din fondul de rezervă aflat la dispoziţia Guvernului pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor în vederea aducerii românilor blocaţi pe aeroporturi din străinătate ca urmare a anulării zborurilor de către compania Blue Air, a anunţat miercuri purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru.
Call center-ul MAE, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României au primit, în total, 2.663 de solicitări de ajutor din partea românilor afectaţi de suspendarea zborurilor Blue Air, a informat joi Guvernul.
Ministerul Afacerilor Externe a pus la dispoziţia cetăţenilor români aflaţi în străinătate, afectaţi de anularea recentă a zborurilor companiei Blue Air, două numere de telefon la care aceştia îşi pot notifica situaţia, pentru a solicita sprijin în vederea repatrierii.
Astfel, românii blocaţi în străinătate din cauza situaţiei amintite pot solicita asistenţă la numărul 004 021 4311869, dar şi la numărul 004 0751084537. De asemenea, au la dispoziţie şi adresa de email [email protected].
„Blue Air-ul ne-a abandonat, ne-a lăsat”
La ora 4 dimineaţa, prima cursă specială TAROM a adus în ţară aproximativ 150 de români rămași în Tel Aviv după ce Blue Air a suspendat zborurile.
Majoritatea îşi cumpăraseră biletele de vacanţă acolo, prin agenţie, şi au plecat în grup organizat.
„A fost acolo şi consulul, n-a plecat până nu s-a închis uşa avionului”, spune un român. „Mai devreme cu o zi, ne-am impacientat puţin, dar s-a rezolvat în scurt timp. Se bucură soţul că vin acasă mai repede şi ne bucurăm şi noi că am ajuns cu bine”, susține un alt pasager, conform sursei citate. „Blue Air-ul ne-a abandonat, ne-a lăsat, da. Ne-am descurcat cu ajutorul agenţiei de turism, foarte bine, ne-a plătit cazare aseară, masă”.
Chiar dacă au fost îngrijoraţi de suspendarea zborurilor Blue Air, o zi în plus de rugăciune nu a stricat nimănui.
„A mai fost încă o zi în plus în Israel, ceea ce nu cred că a stricat nimănui. S-a ţinut legătura între reprezentanţii consulatului şi turiştii care au fost la hotel, inclusiv cu ghidul, cu preotul care ne-a însoţit, totul a fost foarte bine”, spune un alt pasager.
„24 de ore am avut întârziere. Am stat foarte mult în aeroport, aproape cinci ore, dar până la urmă am ajuns cu bine, agenţia cu care am plecat ne-a oferit şi cazare într-o noapte şi două mese”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News