Doar în țara noastră avem aproape 800.000 de tineri care intră pe piața muncii fără a avea competențe digitale minime. Angajatorii afirmă acest lucru, dar atrag atenția și că noua generație nu mai are ambiție.
Peste un milion de tineri români cu vârste cuprinse între 15-24 de ani au probleme de citire sau de înțelegere a unui text simplu, arată raportul celor de la Comisia pentru educație și UNICEF. Mai mult de atât, 800 de mii de tineri ajung pe piața muncii fără să aibă cunoștințe digitale minime.
„Vorbim de o piață a forței de muncă dispusă să investească în competențe la locul de muncă, ceea ce e perfect pentru tineri. Sunt foarte importante competențele digitale și vor fi din ce în ce mai importante în perioada următoare și aici facem mereu confuzia între a folosi un telefon sau o tabletă sau a avea competențe digitale pentru piața forței de muncă”, a declarat Bogdan Badea, manager platformă recrutare online, citat de Digi24.ro.
„Le lipsește în momentul de față puțină ambiție...”
În același timp, angajatorii se plâng că au locuri de muncă, dar nu au pe cine să angajeze și asta pentru că tinerii nu au pregătirea necesară, dar nici răbdare să învețe.
„Aproximativ de 3 ori am încercat să angajăm pe cineva, dar se pare că tinerii din ziua de astăzi nu au un interes și o motivație pentru a lucra aici”, a precizat și Adrian Popescu, administrator magazine.
„Le lipsește în momentul de față puțină ambiție. Mi s-a întâmplat, bine că am și continuat cu persoana respectivă, iar după ceva timp mi-a spus că el ar vrea să își facă programul, să vină de la 12, că nu poate de la 10 și nu poate să simtă că el are un administrator care îl îndrumă în fiecare zi”, spune Ramon Hurjui, administrator salon.
La începutul anului 2022, rata de șomaj în rândul tinerilor era de 23%, în creștere cu două procente față de anul trecut, potrivit Institutului Național de Statistică.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News