Torino, orașul cu cele mai multe afaceri locale de familie. Cum rezistă magazinele tradiționale: „Singurul pericol sunt marii giganți”

Alexandra Curtache |
Data publicării:
Torino, orașul cu cele mai multe afaceri locale de familie. Cum rezistă magazinele tradiționale: „Singurul pericol sunt marii giganți” / Foto: Unsplash
Torino, orașul cu cele mai multe afaceri locale de familie. Cum rezistă magazinele tradiționale: „Singurul pericol sunt marii giganți” / Foto: Unsplash

În Torino, comerțul este o afacere de familie: cum rezistă magazinele tradiționale. Confirmarea vine din cifre: în oraș și în zona metropolitană există 88.590 de întreprinderi familiale.

 

De-a lungul timpului magazinele tradiționale din Torino au rezistat la creșterile de prețuri, la costurile de încălzire, la lipsa materiilor prime, chiar și la pandemie și la vânzările online.

Aceasta este puterea magazinelor de familie din Torino: măcelării fondate de bunici, croitorii din a doua generație, mercerii în care primii fondatori trec să verifice dacă totul este în ordine pe rafturile organizate de nepoți.

Iar cifrele confirmă acest lucru: în Torino și în zona metropolitană există 88.590 de întreprinderi familiale (sursa: Ufficio Studi Cna Torino). Dintre acestea, 48.590 sunt întreprinderi artizanale, dintre care 20.000 au sediul în Torino. Restul de 40.000 sunt activități comerciale, dintre care jumătate au sediul în Torino. 

 

Care sunt principalele magazine de familie din Torino

 

Cele mai multe afacri de familie sunt croitoriile (650), urmate de patiserii (600), magazine de delicatese (400), artizanat artistic (200) și ciocolaterii (80). Dacă luăm în considerare o medie de 3 persoane implicate într-o gospodărie, din cele 2 milioane de locuitori care trăiesc în Torino și în zona sa de provincie, aproape 300.000 de persoane sunt legate de activități familiale.

Nu doar cifrele ne fac să strâmbăm din nas, ci și rezistența care a pus la încercare multe sectoare în ultimii doi ani. Cna informează că cifrele sunt staționare între 2021 și 2022. Camera de Comerț confirmă prin raportare tendința întreprinderilor artizanale, unde se înregistrează magazine de familie și întreprinderi mici.

 

"Familia" înregistrează o rată de creștere de +1,6%, în ciuda factorilor care pun afacerile locale în pericol

 

Tendința diferă în funcție de sectoare: construcțiile sunt cel mai relevant sector, reprezentând 42,2% din total, urmat de agricultură (+2,9%) și comerț (+1,1%). Industria prelucrătoare (-1,2%) și serviciile orientate spre afaceri (-0,3%) sunt în contrapondere. 

„Afacerea de familie aparține istoriei Italiei, suntem o excepție europeană”, a comentat președintele Cna Torino, Nicola Scarlatelli.

„Există o dimensiune comunitară care nu rămâne doar în familie, ci se extinde și la angajați. În afacerile de familie, unu plus unu nu fac doi, ci mai mulți".

Însă lanțurile mari de magazine au devenit o oarecare amenințare pentru afacerile tradiționale: "Ca toate tranzițiile culturale, au nevoie de timp. Lupta dintre vecinii de magazin este o viziune medievală. Singurul pericol al concurenței sunt marii giganți precum Amazon, care concurează cu diferite arme".

În cele din urmă, riscul pensionării pare a fi un factor din ce în ce mai des întâlnit care pune capăt afacerilor locale: atunci când nu există moștenitori sau voluntari în familie care să preia frâiele magazinului istoric, este o eră care se încheie. O poveste care se încheie. Magazinul de încălțăminte Ronco din Santa Rita și magazinul de discuri Queen Music din Via Borgaro sunt două exemple din ultima lună, conform presei străine.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel