Pe lângă traficul feroviar interurban și internațional, sistemul feroviar local și urban, care face parte din compania națională de căi ferate din Germania (DB), a fost de asemenea afectat.
Uniunea Mecanicilor de Tren din Germania (GDL) și-a invitat membrii la o grevă de avertisment de o zi, de miercuri până joi seara, cu intenția de a crește presiunea asupra conducerii companiei înainte de începerea negocierilor care trebuiau să înceapă vineri, 17 noiembrie
Conducerea companiei naționale de căi ferate din Germania a condamnat greva ca fiind „complet nefondată” și care a afectat milioane de pasageri.
Compania națională de căi ferate din Germania a anulat începerea negocierilor privind majorările salariale din cauza deciziei Uniunii Mecanicilor de Tren din Germania de a-și chema membrii în grevă.
Datorită politicii sale agresive, disputatul șef al sindicatului GDL, Klaus Wesselsky, care în ultimii ani a întâmpinat și critici severe din partea publicului din cauza apelurilor frecvente la grevă, a justificat această grevă prin refuzul companiei de căi ferate de a accepta cererile sindicatului.
Salariu mai mare cu 555 de euro și o primă pentru atenuarea inflației, printre revendicările sindicaliștilor
Sindicatul mecanicilor de tren îi cere companiei naționale de căi ferate un salariu mai mare cu 555 de euro, o primă pentru atenuarea inflației și o reducere a săptămânii de lucru de la 38 la 35 de ore.
Compania națională de căi ferate este de acord cu termenii sindicaliștilor în materie de majorări salariale, dar refuză să scurteze săptămâna de lucru. Salariile brute ale mecanicilor de tren, în funcție de provincia federală, variază între 3.500 și 4.500 de euro.
Observatorii avertizează, de ani de zile, că aceste conflicte regulate dintre companie și sindicate, care durează de ani de zile și din cauza cărora suferă cel mai mult călătorii, arată ca o luptă pentru supremație în rândul sindicatelor angajaților feroviari.
Uniunea Mecanicilor de Tren din Germania, care are puțini membri și se teme pentru existența sa, se află în relații competitive cu mult mai marele sindicat EVG, cu care, de regulă, compania națională de căi ferate nu are probleme în negocieri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News