Traficul feroviar, care a fost întrerupt după ciocnirea frontală a două trenuri în Tempe, la 350 km de Atena, „va fi reluat treptat din 22 martie”, a spus Georges Gerapetritis citat într-un comunicat de presă.
El a precizat că traficul va fi reluat mai întâi pentru „trenurile interurbane (de pasageri) care leagă portul Pireu de lângă Atena de aeroportul internaţional” al capitalei, Eleftherios Venizelos, trenurile de marfă care leagă Thriasio din departamentul Attica de Salonic şi trenurile regionale din nordul ţării.
Pe 27 martie, trenurile locale care leagă oraşele din Peloponez (sud-vest) vor circula din nou, în timp ce traficul trenurilor de pasageri între Atena şi Salonic nu va începe decât pe 1 aprilie. La mijlocul acestei linii, în apropierea oraşului Larissa, a avut loc pe 28 februarie coliziunea dintre un tren de pasageri şi un tren de marfă, cel mai grav accident petrecut în Grecia în ultimii ani.
Accidentul a fost atribuit în principal „unei greşeli” a şefului de staţie din Larissa, care a fost acuzat şi arestat preventiv. El a scos însă la iveală şi „patologiile cronice datorate omisiunilor sau indiferenţei” guvernelor din ultimii ani şi a provocat furie în ţară împotriva guvernului conservator elen, care nu a realizat modernizarea securităţii căilor ferate.
Atena cere producătorului francez Alstom să termine rapid lucrările la sistemele de securitate
Prim-ministrul grec Kyriakos Mitsotakis i-a cerut producătorului francez de material rulant feroviar Alstom, responsabil cu instalarea sistemelor de securitate pe reţeaua de căi ferate elenă, să termine lucrările „cât mai rapid posibil”, a anunţat luni purtătorul de cuvânt al guvernului, citat de France Presse.
La aproape două săptămâni de la coliziunea frontală dintre două trenuri ce a ucis 57 de persoane, inclusiv mulţi tineri, trenurile sunt încă blocate, guvernul promiţând posibila reluare a traficului până la sfârşitul lunii.
„Prim-ministrul a comunicat deja cu directorul general al Alstom pentru a finaliza lucrările de telegestionare cât mai curând posibil”, a declarat purtătorul de cuvânt al guvernului, Yannis Ikonomu, într-o conferinţă de presă.
Contracte pentru modernizarea sistemelor de telegestionare a trenurilor - care fac posibilă gestionarea traficului feroviar prin computer - au fost semnate în ultimii ani între Alstom şi OSE, organismul public responsabil de infrastructura reţelei feroviare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News