Chiar dacă este permisă păstrarea unei fotografii a permisului pe telefonul mobil, acest lucru nu a fost suficient pentru autorități în această situație.
Permisul de conducere este un document esențial pentru conducerea unui camion, iar conform reglementărilor, originalul trebuie să fie prezent la conducere. Inspectorul de vehicule, Mazen Al-Asam, care a efectuat verificarea, a subliniat importanța prezenței fizice a permisului, asemănându-l cu un document de valoare, precum un pașaport.
„Nu a fost cazul în acest caz“, spune inspectorul de vehicule Mazen Al-Asam, care a verificat luni un camion românesc la Långeberga, lângă Helsingborg. Mazen explică faptul că un permis de conducere poate fi comparat cu un document de valoare.
"La fel ca un pașaport sau un permis de conducere“. "Trebuie să putem verifica autenticitatea acestuia și nu putem face acest lucru dacă avem doar o fotografie a permisului în cauză", adaugă el.
Șoferul implicat, originar din Ucraina, avea un permis de ședere temporară în Polonia. În timpul opririi la Långeberga, lângă Helsingborg, el a prezentat o fotografie a permisului de conducere, ceea ce nu a fost acceptat de autorități. Mazen Al-Asam a explicat că verificarea autenticității unui permis este crucială, iar prezentarea doar a unei imagini a acestuia nu permite acest lucru.
O bază de date internațională ar duce la evitarea acestor situații
„Nu au existat discuții majore cu reprezentanții firmei de transport rutier și aceștia au achitat în scurt timp avansul pentru taxa de sancționare de 10 000 SEK“, a adăugat polițistul.
Dacă poliția ar fi avut posibilitatea de a verifica permisul de conducere într-o bază de date internațională, situația ar fi fost diferită.
"Este destul de remarcabil faptul că nu avem această posibilitate. Faptul că UE nu a depus mai multe eforturi în acest sens îngreunează foarte mult activitățile de control", spune Mazen gânditor.
Agenții de poliție nu au posibilitatea de a verifica permisele de conducere într-o bază de date internațională, ceea ce ar facilita procesul de control. Mazen Al-Asam a exprimat frustrarea față de lipsa unor eforturi mai susținute din partea Uniunii Europene în acest sens.
Faptul că costă 10.000 de coroane suedeze este o lecție costisitoare pentru multe companii de transport rutier. Amenda de 10.000 de coroane suedeze (echivalentul a aproximativ 1.000 de euro) impusă firmei de transport rutier din România reflectă o realitate frecvent întâlnită.
Compania românească de transport rutier de mărfuri menționată mai sus nu este deloc singura care este obligată să plătească. "Se întâmplă de câteva ori pe lună să prindem șoferi care nu au permis de conducere în camion", explică Mazen Al-Asam.
În mod regulat, autoritățile depistează șoferi fără permis de conducere în camion, iar aceste incidente au consecințe financiare semnificative pentru companii. Situația evidențiază, de asemenea, o nevoie acută de îmbunătățire a sistemelor de control și cooperare internațională în ceea ce privește verificarea documentelor șoferilor de camion.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News