"Astăzi, 17.03.2021, în Piaţa Victoriei trebuia să se desfăşoare un protest la care urmau să participe 100 de persoane, respectiv 1.000 de autovehicule comerciale. Primăria Capitalei a respins solicitarea FORT printr-o adresă ce menţionează faptul că cererea FORT 'nu respectă prevederile art.1, pct. 18 din anexa nr.3 din H.G. 293/2021, în ceea ce priveşte numărul de participanţi, respectiv maximum 100 de persoane', deoarece a luat în considerare şi şoferii mijloacelor de transport în raport cu care FORT s-a exprimat clar în sensul în care aceştia ar fi rămas în vehicule pe întreaga desfăşurare a manifestării publice. (...) În acest context, operatorilor de transport rutier nu le rămâne altceva de făcut decât să se manifeste spontan, în perioada următoare, în întreaga ţară, în raport cu dezinteresul autorităţilor centrale", se precizează în comunicatul Federaţiei Operatorilor Români de Transport, citat de Agerpres.
În lipsa posibilităţii de a protesta în faţa Guvernului, deciziile privind organizarea spontană a transportatorilor aparţin acestora, patronatul având doar rolul de a susţine public şi instituţional interesele membrilor săi, subliniază FORT în comunicat.
Care sunt problemele reclamate de transportatori
FORT reproşează Guvernului, Ministerului Dezvoltării, Ministerului Educaţiei şi Ministerului de Interne că refuză să discute mai multe probleme ale transportatorilor rutieri, printre care una din cele mai importante este situaţia transportului elevilor la şcoală.
"Problemele majore faţă de care reprezentanţii Guvernului refuză dialogul sunt legate în mod concret de următoarele aspecte: abuzurile ANAF în problematica reconsiderării diurnei ca venit impozabil - sesizare fără răspuns înaintată încă din septembrie 2020 cu revenire anul acesta; transportul ilegal ce determină discrepanţe concurenţiale serioase şi o multitudine de evenimente rutiere extrem de grave; impunerea unor tarife transportatorilor de pasageri pentru transportul elevilor şcolarizaţi în altă localitate decât cea de domiciliu, cu mult sub nivelul costurilor operaţionale - dumping; situaţia neclară a transportului judeţean regulat de persoane în contextul expirării programelor de transport aferente; corupţia de la nivelul Inspectoratului de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere -I.S.C.T.R.; lipsa măsurilor concrete de sprijin, în perioada pandemiei, faţă de transportatorii rutieri. Organizaţia transportatorilor nu a primit nici un răspuns la solicitările înaintate, în mod repetat, având ca subiecte problemele enumerate mai sus, Guvernul, Ministerul Educaţiei, Ministerul Dezvoltării Regionale, respectiv Ministerul Finanţelor Publice refuzând total dialogul constructiv cu patronatul din domeniu", se arată în comunicatul organizaţiei.
Federaţia Operatorilor Români de Transport include din primul an de activitate şi până în prezent un număr de peste 4.000 de societăţi comerciale din domeniile de transport rutier de mărfuri şi pasageri, aerian, activităţi conexe, formare profesională, service-uri specializate, tractări auto, şcoli de şoferi, taxi , închiriere şi transport alternativ.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News