Confederația Spaniolă a Transportului de Mărfuri (CETM) a reacționat la comunicatele publicate joi de sindicatele CCOO și UGT, ca urmare a anunțului grevei patronale convocate de Comitetul Național de Transport Rutier (CNTC). Principala organizație patronală spaniolă din domeniul transporturilor rutiere a criticat sindicatele pentru absența lor în "perioada în care au lucrat pentru a găsi soluții la numeroasele probleme care afectează companiile din sector și profesioniștii acestora".
Transporturile din Spania, PARALIZATE de Crăciun de o grevă
"Ne întrebăm unde au fost în tot acest timp în care noi, ceilalți, nu am încetat să lucrăm pentru a face această profesie una demnă și să căutăm soluții, în dialog cu toți interlocutorii necesari", a precizat CETM într-un comunicat. Patronatul atrage atenția că, în ciuda faptului că oprirea activității este convocată pentru a cere propuneri "care să îmbunătățească condițiile șoferilor profesioniști", cum ar fi interzicerea încărcării și descărcării, crearea mai multor spații de odihnă sigure sau aplicarea obligatorie a unei clauze de revizuire a prețului la motorină, sindicatele s-au poziționat împotrivă, potrivit El Mercantil.
Patronatele cer revizuirea prețului la motorină
CETM "speră că sindicatele își vor reconsidera poziția și că, cel puțin, nu vor mai împiedica progresul". În acest sens, aceștia au reiterat că "scopul acestui apel nu este altul decât găsirea de soluții la criza din transportul rutier de mărfuri și, în cele din urmă, pentru a realiza supraviețuirea sectorului și menținerea celor peste 600.000 de locuri de muncă directe pe care le generează".
Greva patronală, convocată de companiile de transport de marfă între 19 și 22 decembrie, urmărește "o schimbare radicală din partea guvernului și a clienților". Președintele CNTC, Carmelo González, speră că această mișcare "va servi drept stimulent pentru ca transportatorii și ministerul să dea curs cererilor pe care le facem de doi ani încoace".
Sndicate: "nu este o grevă a lucrătorilor, ci o grevă convocată de companii"
La rândul său, ministrul Transporturilor, Mobilității și Agendei Urbane, Raquel Sánchez, și-a manifestat "înțelegerea" față de "dificultățile cu care se confruntă sectorul" și a dat asigurări că ministerul poate acționa ca "mediator" în cadrul dialogului pentru a soluționa cererile întreprinderilor și lucrătorilor independenți din sector. Cu toate acestea, el a avertizat că "multe dintre cerințele sectorului depășesc competențele sale", o poziție care a fost criticată de asociațiile de transport rutier.
Joi, atât CCOO, cât și UGT au subliniat că această grevă "nu este o grevă a lucrătorilor, ci o grevă convocată de companii", precizând clar că nu vor participa la ea. "Ei nu luptă pentru ca lucrătorii să aibă salarii și condiții mai bune, ci pentru a obține mai mult profit, pentru că dacă ar fi altfel ar egaliza acordurile", s-a apărat șeful departamentului de transport rutier al UGT, Diego Buenestado.
CCOO a subliniat că, deși "există probleme serioase în acest sector care afectează condițiile de muncă ale șoferilor, companiile însele sunt cele care au cauzat unele dintre aceste probleme și care au adus profesia în această situație de precaritate și dificultate". Aceștia se referă la salariile mici, la lipsa de recunoaștere sau la tratamentele degradante "aplicate de companiile care au convocat greva, ceea ce a dus la o lipsă de înlocuire generațională în sector".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News