Potrivit unui cunoscut profesor de la ASE, construcția tunelului dintre Deva și Lugoj, care face parte din autostradă, va dura aproape trei ani. Este interesant de menționat că, în același interval de timp, în urmă cu mai multe decenii, s-a finalizat construcția tunelului de sub Mont Blanc, care leagă Franța de Italia și este de șase ori mai lung decât cel planificat între Deva și Lugoj.
Acest fapt impresionant evidențiază eficiența tehnologiei utilizate în anii '50 pentru construcția tunelurilor, demonstrând că, chiar și în condițiile vremii, realizări remarcabile pot fi obținute într-un interval relativ scurt de timp.
În România în 2023 un tunel de lungime mică se construiește mai greu decât unul de șase ori mai mare din anii '50
„La tunelul de sub Mont Blanc, ce leaga Franta de Italia, s-a lucrat 3 ani, intre 1959 si 1962. Un tunel de peste 11 kilometri. La el au lucrat 5 ingineri si 350 de muncitori. Cu tehnologia de atunci, a fost sapat intr-un timp record un tunel care are deasupra lui 2450 m de munte.
La tunelul de sub Mont Blanc, ce leaga Franta de Italia, s-a lucrat 3 ani, intre 1959 si 1962. Un tunel de peste 11 kilometri. La el au lucrat 5 ingineri si 350 de muncitori. Cu tehnologia de atunci, a fost sapat intr-un timp record un tunel care are deasupra lui 2450 m de munte.
Tunelul lipsa de 2 km, de sub dealurile dintre Deva si Lugoj, care ar trebui sa faca functional acel ciot de autostrada lipsa, va fi construit in… 34 de luni. Dupa 12 luni de proiectare, din 2022. Si dupa vreo 10 ani de intarziere. Cu tehnologia de acum, vom sapa in acelasi timp un tunel de 6 ori mai mic. Nu mai vorbesc de ce altitudine este peste acest tunel sau ce stancos nu este terenul.
Cred ca orice alta vorba este de prisos!”, a subliniat Cristian Paun, profesor la ASE Bucuresti, pe Facebook.
Conform informațiilor furnizate acum o săptămână de către publicația Opinia Timișoarei, lucrările de proiectare pentru secțiunea de tuneluri sunt în desfășurare.
„Suntem inca in faza de proiectare pentru lotul cu tuneluri”
”Au avut loc astazi (miercuri, n.r.) discutii cu reprezentantii asocierii care a castigat licitatia pentru proiectare si executie a lotului 2 Lugoj – Deva, finalizare sectiunea D si sectiunea E. Suntem inca in faza de proiectare pentru lotul cu tuneluri si in paralel se desfasoara alte etape premergatoare.
Au fost finalizate toate investigatiile specifice de teren pentru zona cu tuneluri, inclusiv operatiunile de deminare, dar si investigatiile pentru expertiza tehnica in Sectiunea D si viitorul Centru de intretinere si Coordonare CIC Margina. Probele de la aceste investigatii sunt in curs de analiza in laborator. Dupa finalizarea testelor de laborator si a studiilor specifice, se vor prezenta si recomandarile pentru finalizarea CIC Margina si lucrarile de remediere pentru finalizarea sectiunii D, pe acest sector fiind construiti 4 km de autostrada.
Speram ca in cursul lunii iunie sa putem vedea primele miscari pentru organizarea de santier”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Nicoleta Pordea, director regional DRDP Timisoara.
Contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. - S.C. Tehnostrade S.R.L. - S.C. SA & PE Construct S.R.L. - EURO-ASFALT d.o.o. a fost încheiat în luna octombrie 2022.
Finalizarea tronsonului lipsă din Autostrada Lugoj - Deva, cu o lungime de 9,13 km, este una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură majoră pentru zona de vest a țării. Aceasta este deosebit de importantă având în vedere faptul că drumul național DN68A este cel mai tranzitat din zonă, mereu suprasolicitat, fiind folosit atât de șoferii de camioane și tiruri, cât și de cei ai autoturismelor, în lipsa unui segment de autostradă adecvat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News