Întrebat dacă autorizarea unei debarcări "selective" este în conformitate cu legile şi liniile directoare ale Comisiei UE, purtătorul de cuvânt a subliniat că, în conformitate cu legile internaţionale, "trebuie să reducem la minimum timpul pe care persoanele îl petrec pe mare".
"Fiecare caz este diferit, dar încurajăm toate autorităţile să colaboreze, pentru a facilita debarcarea", a evidenţiat purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene.
Salvarea pe mare este o "datorie morală şi juridică şi nu poate fi împiedicată", au declarat purtătorii de cuvânt ai ministerelor de externe şi de interne din Guvernul german, răspunzând la o întrebare despre migranţii din Sicilia.
"Este important că sute de persoane au reuşit să debarce, dar este important să fie salvate toate persoanele şi să poată ajunge pe continent", a adăugat purtătorul de cuvânt al Ministerului de Externe, Sabine Sasse.
UE către Italia: "Există datoria legală de a facilita debarcarea migranţilor / Salvarea pe mare reprezintă o datorie morală şi juridică"
"Suntem în strânsă legătură cu instituţiile italiene", a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului german de Interne, la o conferinţă de presă la Berlin, răspunzând la o întrebare despre disponibilitatea Berlinului de a primi migranţii care au sosit cu cele două nave ale ONG-urilor, în Sicilia.
Cât despre gestionarea crizei migranţilor, purtătorul de cuvânt al Ministerului de Interne german a clarificat: "Coordonarea este de competenţa Comisiei UE".
"În prevederea în care i se spune comandantului navei să părăsească portul din Catania cu cei 35 de migranţi rămaşi la bord, nu există o dată scadentă, o limită de timp", au subliniat persoane din cercurile apropiate ale avocaţilor navei Humanity 1, în legătură cu timpul limită admis pentru depunerea contestaţiilor la Tribunalul Administrativ Regional (TAR) şi la Tribunalul Civil.
"Acestea sunt călătorii organizate. Cine se află la bordul acelor nave, plăteşte aproximativ 3.000 de dolari, care devin arme şi droguri pentru traficanţi. Sunt călătorii organizate, care au devenit tot mai periculoase. Trebuie să oprim nu numai traficul de fiinţe umane, care este deja uriaş, ci şi de arme şi de droguri legat de traficul de fiinţe umane", a spus ministrul Infrastructurii, Matteo Salvini, la emisiunea "Non stop news", la Rtl 102,5.
Aproximativ 572 de migranţi se află încă pe patru nave ale ONG-urilor
Două nave se află în port, încă două în largul Cataniei. 505 migranţi au fost debarcaţi.
Două nave au sosit în portul din Catania în weekend, Humanity 1 şi Geo Barents; alte două, Ocean Viking şi Rise Above, nu au forţat încă blocajul impus de autorităţile italiene şi se află în largul coastei Cataniei. Aceasta este, în momentul de faţă, situaţia navelor umanitare angajate într-o polemică cu Guvernul italian de centru-dreapta. Din cei aproximativ 1.000 de migranţi salvaţi în total, jumătate nu au fost încă debarcaţi. Pe nava Humanity 1, care arborează steagul german şi aparţine ONG-ului "SOS Humanity", au rămas la bord 35 de persoane salvate, după ce 144 au fost lăsate să coboare, pentru că erau considerate "fragile" de către comisia medicală a USMAF (Birourile de sănătate maritimă, aeriană şi de frontieră din cadrul Ministerului Sănătăţii din Italia). Pe Geo Barents, care arborează steagul norvegian şi aparţine organizaţiei Medici Fără Frontiere, sunt 214 migranţi, după ce 357 au fost debarcaţi duminică şi altul a fost evacuat în timpul nopţii. În ceea ce priveşte navele care nu se află încă în port, pe nava Ocean Viking, steag norvegian, a ONG-ului francez "SOS Mediterranee", sunt 234 de persoane. În fine, pe nava Rise Above, steag german, după patru evacuări medicale în cursul nopţii, sunt prezenţi 89 de migranţi, potrivit ANSA, titrează Rador.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News