UE, proiect de modificare a regulilor pentru permisele de conducere: pensionarii și tinerii, cei mai afectați

Nicoleta Baciu |
Data publicării:
UE, proiect de modificare a regulilor pentru permisele de conducere, pensionarii și tinerii, cei mai afectați. Sursa foto: freepik.com
UE, proiect de modificare a regulilor pentru permisele de conducere, pensionarii și tinerii, cei mai afectați. Sursa foto: freepik.com

Restricționarea valabilității permisului de conducere pentru vârstnici, limita de viteză și interdicția de a conduce pe noapte pentru șoferii începători și multe altele sunt noile planuri ale UE.

Proiectul UE de modificare a regulilor pentru permisele de conducere face furori. Pensionarii și tinerii sunt deosebit de afectați. Modificarea directivei privind permisul de conducere, planificată de Bruxelles, prevede inovații ample pentru șoferi, menite să contribuie la reducerea la zero a numărului de decese rutiere în UE până în 2050.

Persoanele în vârstă de 60 de ani ar trebui să primească permisul de conducere doar pentru o perioadă de șapte ani. De la vârsta de 70 de ani ar fi valabil cinci ani. Permisul de conducere pentru persoanele în vârstă de 80 de ani și peste urmează să-și piardă valabilitatea după doar doi ani.

După expirarea termenului, cei afectați ar trebui să solicite din nou permisul de conducere - vârstnicii ar trebui să facă și un test medical și psihologic. Persoanele afectate ar trebui, evident, să suporte singuri costurile.

„Respingem obligația de a verifica aptitudinea de a conduce pentru anumite grupe de vârstă. Deși scăderea performanței poate apărea odată cu creșterea în vârstă, riscul de accidente în rândul șoferilor în vârstă nu este excepțional de mare”, transmite Allgemeiner Deutscher Automobilclub.

Cea mai mare asociație socială din Germania, VdK, cu peste 2,2 milioane de membri, critică proiectul. „Obligația de a urma cursuri de perfecționare bazate exclusiv pe vârstă se limitează la discriminarea în funcție de vârstă”, spune președintele Verena Bentele,pentru presa germană.

Procedurile de testare au doar o semnificație limitată. „Ignoră faptul că șoferii mai în vârstă sunt mai experimentați și mai precauți în trafic. În loc de testele de aptitudine planificată pentru a conduce, sunt necesare mai multe sfaturi”, spune Bentele.

 

Interdicție de conducere pe timp de noapte și limita maximă de viteză pentru șoferii începători 

 

Proiectul conține următoarele sugestii:

- Introducerea unei noi clase de permis de conducere clasa B+ pentru mașinile de peste 1800 kg. Șoferilor începători li se va permite apoi să conducă mașini care cântăresc peste 1.800 de kilograme cel mai devreme când au 21 de ani. 

- Interdicție de conducere pe timp de noapte și limita maximă de viteză de 90 km/h pentru șoferii începători.

- Tinerii ar trebui să poată obține permisul de conducere la vârsta de 17 ani și să dobândească experiență uniformă prin conducerea însoțită în întreaga UE.

- Noua reglementare a perioadei de probă. O nouă perioadă de probă ar trebui să înceapă cu fiecare clasă suplimentară. Oricine se gândește  să obțină un permis de motocicletă pe lângă permisul de mașină se va confrunta cu o altă perioadă de probă.

- Urmează să fie introdus un permis de conducere digital valabil în toată Europa (ca aplicație pe smartphone).

Ministrul federal al transporturilor, Volker Wissing, a cerut lui Karima Delli să „retragă oficial această inițiativă care ignoră realitatea”. Este clar că Germania nu va fi de acord cu propunerile în această formă.

Potrivit Oficiului Federal de Statistică (Destasis), 2.788 de persoane au murit în accidente rutiere numai în Germania în 2022. Numărul răniților a ajuns la 361.134 de persoane. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel