Opoziția de ultim moment a Berlinului față de una dintre cele mai importante politici europene în materie de schimbări climatice nu a făcut parte din agenda oficială a summitului, dar a umbrit discuțiile.
"Dacă înțeleg corect discuțiile dintre Comisie și guvernul german... totul este pe o cale bună", a declarat cancelarul german Olaf Scholz la sosirea la summit.
Scholz nu a precizat când se așteaptă să se ajungă la un acord
Unii lideri, precum premierul olandez Mark Rutte, și oficiali ai UE au sugerat că ar fi o chestiune de zile.
"Negocierile progresează. Există o voință de ambele părți de a rezolva acest subiect", a declarat șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, într-o conferință de presă după prima zi a summitului. "Sunt încrezătoare că în curând vom găsi o soluție bună", a spus ea.
Se așteaptă ca legea UE să facă imposibilă vânzarea de mașini noi cu motoare cu combustie în UE după 2035. Ministerul german al Transporturilor dorește asigurări că noile mașini cu motoare cu combustie pot fi vândute după această dată dacă funcționează cu combustibili electronici - o solicitare susținută de părți din puternica industrie auto din Germania.
Mai multe țări au fost convinse să adopte combustibili electronici
Karl Nehammer, cancelarul austriac, a declarat că mai multe țări au fost convinse să adopte combustibili electronici, afirmând că aceștia ar putea reduce dependența UE de bateriile și materialele din China pentru vehiculele electrice.
"Există un mare acord pe această temă. Și Franța susține acum această poziție. Pentru noi, este un semnal important", a declarat el reporterilor după închiderea sesiunii de joi.
Opoziția de ultimă oră din partea ministerului german al transporturilor a venit după ce țările UE și legislatorii au convenit deja anul trecut asupra unui acord pentru interzicerea motoarelor cu combustie.
Această dispută a generat îngrijorări în rândul unor oficiali UE cu privire la faptul că acordurile politice privind alte legi importante ar putea fi destrămată.
Ministerul și Comisia Europeană, care elaborează legile UE, sunt în discuții. Un proiect de propunere a Comisiei Europene, consultat de Reuters în această săptămână, a sugerat să se permită producătorilor de automobile să înregistreze vânzările într-un nou tip de categorie de vehicule, pentru mașinile care pot funcționa doar cu combustibili cu emisii neutre de dioxid de carbon, conform Reuters.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News