Ultimele secunde înaintea tragediei aviatice de la Milano. Turnul de control către pilotul Dan Petrescu: „De ce ați deviat?“

Nicoleta Nicolau |
Data publicării:

Tragedia aviatică de la San Donato, de lângă Milano, în care și-au pierdut viața magnatul Român Dan Petrescu, familia sa și încă o familie este încă de neînțeles pentru anchetatorii. Avionul nu a semnalat nicio anomalie și nici nu a dat alarma. Ipoteza este aceea a unei dezorientări spațiale a pilotului. 

Ce s-a întâmplat ieri la ora locală 13.07? Acesta este momentul în care, la trei minute după decolarea de pe aeroportul Linate din Milano, Pilatus Pc-12 cu destinația Olbia a început nu numai să devieze de la cursul prestabilit, ci și să trimită parametri anormali pentru cei care i-au văzut. "De ce v-ați abătut? Pentru a evita turbulențele?", au întrebat radarele de la Centrul de control al zonei Linate, care gestionează traficul pe cerul din nord-vestul Italiei.

Vezi și: El era Dan Petrescu, pilotul român mort în accidentul de avion de lângă Milano: Era cel mai bogat român

Acesta a fost reconstituit pentru Corriere di Milano de surse de la aeroportul din Milano, care au cerut să rămână anonime deoarece nu au fost autorizate să vorbească public despre acest lucru. "Nu" este singurul cuvânt care vine ca răspuns din partea pilotului.

Ultimele secunde înaintea tragediei aviatice de la Milano

 

Mai puțin de un minut mai târziu, aeronava dispare de pe monitoare, fără niciun mayday, fără întoarcere de urgență la aeroport. În acel moment, arată buletinele meteo, în zonă plouă, vântul este slab și norii sunt joși. Și tocmai în nori, avionul monomotor a pierdut altitudine timp de 16 secunde până când s-a prăbușit (accidentul și fumul au dus la închiderea aeroportului Linata timp de 10 minute). Anchetatorii de la Agenția Națională pentru Siguranța Zborurilor vor face lumină asupra cauzelor. Datele de pe "Lightweight Data Recorder", cutia neagră, vor ajuta la anchetă.

Citește și: Cine sunt victimele accidentului aviatic de la Milano, în care a murit Dan Petrescu: Două familii distruse complet, toți aveau legături cu România


De asemenea, experții vor trebui să clarifice ce s-a întâmplat între abaterea de la ruta autorizată, scurtul dialog cu turnul de control și momentul în care Pilatus a început să piardă 25-30 de metri de altitudine pe secundă. O lectură preliminară a urmelor colectate de trei platforme specializate diferite arată că ceva s-a întâmplat atât de brusc încât nici măcar nu a fost timp să se lanseze un SOS. Avionul românesc Pilatus Pc-12 - cu marcajul de identificare Yr-Pdv - a sosit la Milano de la București pe 30 septembrie. Ieri, la ora 12.52, s-a mutat din parcarea Linate Prime, terminalul de zboruri private, pe pista 36. La ora 13.04:08 a decolat cu direcția nord, trecând pe deasupra Idroscalo din Milano, înainte de a vira la sud de aeroport.

Turnul de control către Dan Petrescu: „De ce ați deviat?“

 

Odată ce a trecut de casele din Metanopoli, un cătun din San Donato Milanese, a deviat deja și a prezentat unele probleme. La ora 13:07:40 se deplasa cu 293 de kilometri pe oră și o altitudine de 1.631 de metri, două secunde mai târziu altitudinea a scăzut la 1.615 și viteza a sărit la aproape 303. Încă două secunde și a coborât încă 52 de metri. Cu șapte secunde înainte de ultimul semnal, aeronava a înregistrat cea mai mare viteză: 319 kilometri pe oră. Cei care cunosc aeroportul subliniază că nicio procedură standard de plecare instrumentală - care asigură separarea verticală și orizontală de obstacole și de teren în condiții de vizibilitate redusă - nu impune ca aeronava să treacă peste traiectoria urmată ieri de avionul privat.

Ce ar fi putut duce la acest impact? Doi experți consultați de Corriere explică faptul că motorul s-ar fi putut "prăbuși". Dar nici nu pot exclude o boală a celui care se afla la comenzi sau "dezorientarea spațială" a acestuia odată ajuns în nori. Una dintre întrebări se referă la experiența pilotului și la certificările sale. Citirea - și interpretarea - parametrilor radar, la scurt timp după primul viraj, a arătat excursii anormale în urcare: la un moment dat, urcarea a atins 1.767 de metri pe minut, o valoare inacceptabilă pentru un PC-12 și care a dus la o pierdere de viteză sigură. Nu este o coincidență faptul că aeronava se prăbușește apoi la 7.315 metri pe minut. Toate aceste elemente vor trebui să fie analizate de către investigatori. Pentru a încerca să răspundem la întrebarea inițială: de ce a deviat avionul?

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel