„La sfârșitul acestei săptămâni vom semna ultimul lot și cel mai valoros lot, ca și sumă, de pe Autostrada Transilvania. Aici vorbim de lotul de la Poarta Sălajului la Nușfalău. Este un contract de 6,62 miliarde lei, cel mai mare contract din istoria CNAIR”, a declarat Grindeanu într-un mesaj publicat pe TikTok.
Acest segment reprezintă o etapă crucială în finalizarea Autostrăzii Transilvania, un proiect ambițios care a întâmpinat numeroase provocări de-a lungul anilor. Ministrul a precizat că, odată cu semnarea acestui contract, toate loturile aflate în construcție pe această autostradă vor intra în faza finală de execuție. „Mă refer la loturile de la Nădășelu până la Nușfalău și, totodată, de la Suplacu de Barcău până la Biharia. Autostrada Transilvania este una dintre autostrăzile importante din România care trebuie să fie finalizate în anii viitori”, a adăugat acesta.
Situația actuală a loturilor de autostradă în lucru
În prezent, România are în lucru mai multe loturi de autostradă, care acoperă diverse regiuni ale țării. Conform datelor recente, aproximativ 661 km de autostrăzi sunt în construcție, iar alte 748 km sunt în faza de licitație2.
Autostrada A0 (Centura București): Pe secțiunea Sud, loturile A2–Jilava (16,9 km) și Jilava–DN6 (16,3 km) sunt deschise, iar lotul DN6–A1 (18 km) este în întârziere, cu termen de finalizare în mai 2025. Pe secțiunea Nord, loturile DJ601–DN1 (17,5 km) și DN3–A2 (4,47 km) sunt în lucru, cu termene de finalizare în 2025-2026.
Autostrada A1 (București – Nădlac): Secțiunea Pitești–Sibiu este în lucru, cu termene de finalizare între 2025 și 2027. Segmentul Lugoj–Deva are o porțiune de 13,5 km între Margina și Holdea care va fi finalizată în 2026.
Autostrada A7 (Autostrada Moldovei): Aceasta este una dintre cele mai așteptate autostrăzi din România, având în lucru toate cele 13 loturi între Ploiești și Pașcani, însumând 319 km. Loturile Dumbrava–Mizil și Mizil–Pietroasele sunt aproape finalizate, cu termene de operabilitate în mai 2025. Restul loturilor, inclusiv cele dintre Focșani și Bacău, sunt în diverse stadii de execuție, cu termene de finalizare până în 20254.
Autostrada A8 (Autostrada Unirii): Loturile Târgu Mureș–Miercurea Nirajului și Leghin–Târgu Neamț sunt în execuție, cu termene de finalizare în 2026.
Autostrada Moldovei: Progres și perspective
Autostrada Moldovei (A7) este un proiect de infrastructură esențial pentru conectarea regiunii Moldovei cu restul țării. Aceasta va lega Ploiești de Siret, la granița cu Ucraina, pe o lungime totală de 440 km. În prezent, se lucrează intens pe toate cele 13 loturi dintre Ploiești și Pașcani, iar autoritățile estimează că întreaga autostradă va fi operabilă până în 20264.
Acest proiect este finanțat prin PNRR și reprezintă o prioritate națională, având în vedere decalajele de infrastructură din regiunea Moldovei. Ministrul Grindeanu a subliniat că finalizarea acestei autostrăzi va aduce beneficii semnificative pentru economia locală și națională.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News