Producătorul german de utilaje și piese auto Schaeffler AG a anunțat miercuri închiderea a două unități de producție, în Austria și Marea Britanie, în cadrul planului de restructurare anunțat recent. Decizia reflectă dificultățile cu care se confruntă industria auto europeană, afectată de creșterea costurilor și de scăderea cererii, informează Reuters.
Unitățile de producție din România și Slovacia, considerate mai rentabile, vor prelua o parte din activitate, însă și acestea vor fi afectate de reducerea forței de muncă, a avertizat compania.
Compania închide fabrici din cauza creșterii costurilor și a scăderii cererii
La fabrica din Berndorf, Austria, Schaeffler va renunța la producția de rulmenți, motivând creșterea semnificativă a costurilor cu materialele, energia și forța de muncă. În paralel, fabrica din Sheffield, Anglia, își va înceta activitatea în sectorul producției de ambreiaje, ca urmare a scăderii globale a cererii și a supracapacității de producție.
Aceste măsuri fac parte dintr-un plan mai amplu anunțat la începutul lunii noiembrie, care prevede reducerea a 4.700 de locuri de muncă în Europa, inclusiv aproximativ 2.800 de angajați din Germania, de la zece unități de producție.
Economii estimate de 290 milioane de euro anual
Planul de restructurare este proiectat să genereze economii de aproximativ 290 milioane de euro pe an până în 2029, costurile implementării acestuia fiind estimate la 580 milioane de euro.
În trimestrul al treilea din 2024, Schaeffler a raportat o scădere de 44,9% a profitului înainte de dobânzi și taxe (EBIT), ajungând la 187 milioane de euro, sub așteptările analiștilor, care anticipau 209,4 milioane de euro.
Probleme mari în sectorul auto german
Dificultățile Schaeffler nu sunt singulare în industria auto germană. Rivalii Robert Bosch, ZF Friedrichshafen AG și Continental au anunțat, de asemenea, reduceri de costuri. Robert Bosch, de exemplu, intenționează să concedieze până la 5.500 de angajați.
Industria auto germană este grav afectată de tranziția către mobilitatea electrică, pe fondul cererii scăzute și al concurenței din partea producătorilor chinezi. Volkswagen AG și Mercedes-Benz Group AG reduc investițiile în electrificare, în timp ce furnizorii se confruntă cu presiuni financiare crescute pentru a se adapta noilor tehnologii.
Schaeffler, care are aproximativ 120.000 de angajați la nivel mondial, este doar unul dintre actorii industriali afectați de schimbările economice și de tranziția către un model mai sustenabil.
-----------------------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din Germania, puteți intra pe grupul de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următorul link:
-> https://chat.whatsapp.com/IsdGvKkdEY4JJhueZBrtNW
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News