Un austriac a "angajat" doi roboți într-un supermarket: unul îndrumă clienții către produsele cerute, celălalt face curățenie 

Bogdan Bolojan |
Data publicării:

Un austriac a început să folosească doi roboți foarte avansați în magazinul Billa pe care-l manageriază. 

În orașul Gloggnitz din Austria Inferioară, clienții magazinului sunt întâmpinați de o surpriză inovatoare: doi roboți simpatici care îmbogățesc experiența de cumpărături.

Proprietarul magazinului, Marko Miskovic, a devenit recent pionier în domeniul retailului din Austria, fiind primul om de afaceri care a introdus roboți asistenți în activitatea cotidiană a magazinului său. Cei doi roboți, botezați „Gloggi” și „Glupschi,” sunt deosebit de populari în rândul clienților și au transformat simpla vizită la supermarket într-o experiență interactivă și plină de surprize.

Rolurile celor doi roboți sunt clar definite: „Glupschi” se ocupă de curățenie și asigură o igienă impecabilă pe întreaga durată a programului de funcționare, în timp ce „Gloggi” interacționează activ cu clienții. Acesta nu doar că le prezintă ultimele promoții și oferte, ci îi și ghidează către rafturile unde se găsesc produsele dorite.

Gloggi dansează cu copiii

 

„Gloggi”, care a memorat locul pe raft a peste 150 de produse se dovedește a fi un asistent de nădejde în căutările cumpărătorilor. În plus, pentru a evita incidentele, avertizează politicos persoanele care îi stau în cale: „Te rog, fă-mi loc, nu pot trece.”

O caracteristică amuzantă și apreciată de vizitatori, mai ales de cei mici, este abilitatea lui „Gloggi” de a dansa la cerere. Cu o simplă apăsare de buton, robotul își demonstrează talentul, aducând zâmbete și bună dispoziție. Totuși, chiar și un robot are limitele sale.

După câteva reprize de dans, „Gloggi” se oprește și, cu un ton ușor amuzat și exasperat, spune: „Hai, am de lucru, nu pot să dansez tot timpul!”. 

Marko Miskovic, omul care a transformat ideea în realitate, are o poveste de viață remarcabilă. De origine bosniacă, el a ajuns în Austria la vârsta de trei ani și a parcurs un drum lung și plin de provocări până la succesul actual. În 2003, a început ucenicia la Merkur, iar la doar 23 de ani, în 2011, devenea cel mai tânăr manager de piață din țară.

În 2022, grupul REWE i-a propus să preia conducerea magazinului Billa din Gloggnitz, o ofertă care a venit la pachet cu mutarea din aglomerata Vienă în micul oraș Enzenreith, o schimbare pe care Miskovic nu a regretat-o nicio clipă.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel