Un avion a decolat din Londra fără două ferestre. Echipajul a observat în zbor la 10.000 de metri

Alexandra Curtache |
Data publicării:
Un avion a decolat din Londra fără două ferestre. Echipajul a observat în zbor la 3000 de metri / Sursa foto: freepik.com
Un avion a decolat din Londra fără două ferestre. Echipajul a observat în zbor la 3000 de metri / Sursa foto: freepik.com

Un avion a decolat din Londra fără două ferestre, iar echipajul a observat acest lucru în timpul zborului la o altitudine de 3.000 de metri, provocând panică și frământare printre pasageri. Acest incident a fost detaliat într-un raport publicat de Air Accidents Investigation Branch (AAIB) din cadrul Departamentului britanic pentru Transporturi, specializată în analizarea accidentelor aviatice din Marea Britanie.

Avionul implicat în acest incident a fost un Airbus A321, care a decolat de pe Aeroportul Stansted din Londra cu destinația Aeroportul Internațional din Orlando. La bord se aflau trei piloți, un inginer, un manager de marfă, șase membri ai echipajului de cabină și nouă pasageri, fiind programat pentru un zbor charter de mai multe zile, conform publicației Il Messaggero.

Pasagerii au fost primii care au sesizat o problemă cu avionul

 

Incidentul a avut loc la scurt timp după decolare, când pasagerii au început să observe că temperatura din cabină a scăzut și că nivelul de zgomot a crescut neobișnuit de mult. Cu toate că semnele de centură de siguranță au fost oprite, pasagerii au început să fie îngrijorați de condițiile din avion.

Cu aeronava continuând să urce la o altitudine de 10.000 de metri, un angajat aeronautic a fost primul care a observat că ceva nu este în regulă. El a remarcat o creștere semnificativă a zgomotului din cabină, care devenise suficient de puternic pentru a afecta auzul. În plus, el a constatat că garnitura de etanșare a ferestrei din partea stângă a avionului "zornăia din cauza fluxului de aer".

Cu toate că echipajul de zbor nu a observat "indicații anormale" în cabina de pilotaj și funcționarea sistemului de presurizare era în parametri normali, au decis să oprească creșterea altitudinii la 14.000 de metri și să reducă viteza aeronavei. Îngrijorați de starea avionului, un inginer și unul dintre piloți au fost trimiși să investigheze problema. După consultarea lor, s-a hotărât să se întoarcă la Aeroportul Stansted, iar avionul a aterizat în siguranță la doar 36 de minute de la decolare.

Avionul avea lipsă două ferestre

 

Odată ce avionul a fost parcat, echipajul de cabină a inspectat aeronava și a descoperit cu uimire că lipseau două seturi de geamuri: geamurile interioare și exterioare, precum și garnitura de cauciuc. Singurul element care se mai afla la locul său era geamul rezistent la zgârieturi, o bucată de plastic menită să protejeze pasagerii de geamul exterior. Geamul interior și garnitura unui al treilea geam fuseseră, de asemenea, mutate din locurile lor obișnuite.

Potrivit informațiilor furnizate de AAIB, cu o zi înainte de zborul respectiv, aeronava a fost folosită în cadrul unui eveniment de filmare care a implicat utilizarea unor lumini puternice timp de până la cinci ore și jumătate. Această expunere prelungită la temperaturi ridicate a dus la daune termice și deformări ale ferestrelor, mai ales în zona ieșirii de urgență de deasupra aripii. Aceste probleme au fost identificate de către AAIB ca fiind cauzele incidentului.

Raportul AAIB subliniază că incidentul ar fi putut avea consecințe mult mai grave și a scos în evidență necesitatea de a se lua măsuri pentru prevenirea unor astfel de evenimente. Din fericire, echipajul de zbor a acționat prompt și a reușit să aducă aeronava în siguranță înapoi la Aeroportul Stansted, evitând astfel orice posibilă tragedie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel