Oamenii de știință sunt mereu în căutarea răspunsurilor la marile întrebări, nu-i așa? În timp ce unele dintre activitățile lor pot fi considerate un pic triviale, acest experiment, care urmărea să determine ce pasageri ar putea avea cele mai mari șanse de supraviețuire în cazul unui accident de avion, nu a fost deloc o prostie.
Care credeți că sunt locurile cu cele mai mari șanse de supraviețuire
Testul - care a fost analizat în cadrul emisiunii The Plane Crash de pe Channel 4 - a stârnit o mică controversă, deoarece guvernul american a refuzat să lase compania responsabilă, numită Broken Wing, să încerce experimentul pe terenul lor.
În cele din urmă, au reușit să convingă guvernul mexican să le permită să facă acest lucru acolo, alegând în cele din urmă un lac mare și uscat ca locație.
Mai mult, au fost și alte obstacole care au trebuit să fie depășite.
Ideea era de a pilota avionul de la distanță înainte de a-l prăbuși intenționat în marele spațiu pustiu pentru a-și finaliza simularea.
Cu toate acestea, deoarece avionul trebuia să survoleze unele zone populate, guvernul mexican a cerut ca avionul să fie pilotat în acea perioadă de un pilot uman.
Acest lucru a însemnat că căpitanul Jim Bob Slocum a avut misiunea de a pilota avionul în pustietate înainte de a părăsi aeronava - probabil printr-o parașută - și de a o lăsa să fie prăbușită de la distanță de un alt pilot.
Care este rezultatul experimetului
Ei bine, s-ar putea să nu vă surprindă să aflați că persoanele din partea din față a avionului ar fi cele mai susceptibile de a muri într-un accident real.
Apoi, cei care au fost așezați deasupra aripilor avionului ar fi suferit cel mai probabil răni supraviețuitoare, dar grave - oase rupte și altele asemenea - în timp ce majoritatea manechinelor de test din spatele avionului au rămas intacte, ceea ce înseamnă că acei pasageri ar fi putut foarte bine să supraviețuiască.
Cu toate acestea, merită subliniat faptul că, dacă avionul s-ar fi prăbușit cu coada înainte, circumstanțele ar fi fost probabil inversate.
De asemenea, testul a constatat că poziția de susținere - care face obiectul multor speculații - ar fi prevenit probabil rănile la cap și la coloană, dar ar fi creat mai multă presiune asupra picioarelor, ceea ce ar fi putut duce la mai multe rupturi acolo.
Practic, nu există un loc ideal în care să te afli într-un accident de avion, decât să nu fii prezent în avionul care nu se prăbușește.
Mai mult, evacuarea ar fi putut fi și ea o problemă, deoarece bucăți din avion s-au mutat în compartimentul pasagerilor în timpul coliziunii, creând potențiale pericole și blocaje la evacuare.
Să nu uităm că avioanele transportă și mult combustibil. Acest lucru ar putea cauza alte probleme.
În orice caz, testul de impact a avut rezultate interesante și, prin urmare, trebuie considerat un instrument științific valoros, deși costisitor, conform Ladbible.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News