Decizia a fost făcută publică de primarul capitalei spaniole, Jose Luis Martinez-Almeida, prin intermediul unui mesaj postat pe rețeaua socială X (fostă Twitter).
“Retragem autorizația firmelor care închiriază trotinete pe străzile orașului”, a scris edilul, subliniind că „prioritatea noastră este integritatea fizică și securitatea madrilenilor”, conform Agerpres.
Trotinetele vor fi interzise începând cu luna octombrie
Măsura, care reflectă o tendință de limitare a utilizării trotinetelor electrice în orașele mari, va intra în vigoare în luna octombrie a acestui an. În prezent, trei companii sunt autorizate să închirieze trotinete electrice în Madrid: Lime, Dott și Tier Mobility. Cu toate acestea, primarul a afirmat că aceste companii „nu au respectat condițiile impuse pentru garantarea securității pietonilor, în special a persoanelor vârstnice”. Mai mult, Martinez-Almeida a anunțat că primăria nu va emite noi autorizații pentru acest tip de servicii, conform AFP.
Decizia autorităților madrilene vine în contextul în care utilizarea trotinetelor electrice a crescut exponențial în marile orașe, fiind considerată o alternativă ecologică și rapidă la mijloacele de transport convenționale. Cu toate acestea, vehiculele respective au generat numeroase controverse și critici, mai ales din cauza creșterii numărului de accidente de circulație. În alte mari orașe din lume, precum Paris, Montreal, Las Vegas și New Orleans, trotinetele electrice de închiriat au fost deja interzise, după ce au fost permise pentru o perioadă.
De asemenea, în orașe precum Barcelona, Toronto și New York, circulația acestor vehicule nu a fost permisă niciodată. În alte locații, autoritățile au impus restricții stricte, cum ar fi limitarea numărului de trotinete disponibile sau a vitezei maxime, precum și interzicerea accesului pe trotuare.
Multe peresoane s-au accidentat de-a lungul timpului
Primarul Martinez-Almeida a criticat în mod special lipsa de asigurări corespunzătoare oferite de companiile de închiriere, precum și absența tehnologiilor necesare pentru a împiedica circulația sau staționarea trotinetelor în zone interzise.
“Aceste firme nu au demonstrat un angajament real pentru respectarea regulilor menite să protejeze pietonii, în special pe cei vârstnici”, a subliniat el.
Oferta de trotinete electrice de închiriat a cunoscut o creștere semnificativă la sfârșitul deceniului 2010, devenind un element comun pe străzile multor orașe mari din lume. Însă, pe măsură ce popularitatea lor a crescut, au apărut și numeroase probleme legate de siguranță și reglementare. În afară de firmele care operează în Madrid, piața internațională a acestor servicii include și alți jucători importanți precum Bird, Bolt și Wind.
Decizia Primăriei Madridului de a retrage autorizațiile pentru trotinetele electrice de închiriat ar putea avea un impact semnificativ asupra mobilității urbane, dar și asupra companiilor afectate. Reprezentanții firmelor Lime, Dott și Tier Mobility nu au comentat încă public asupra deciziei. Cu toate acestea, este de așteptat ca măsura să genereze reacții diverse în rândul cetățenilor și al operatorilor de transport alternativ.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News