Un pasager al unui taxi robot a ajuns cu întârziere la destinație, din cauză că mașina a început să se învârtă

Alexandra Curtache |
Data actualizării: | Data publicării:
Foto: Facebook
Foto: Facebook

Un bărbat a rămas blocat într-un taxi care se conducea singur în drum spre aeroport. Mașina s-a învârtit în mod repetat într-o parcare, iar experiența l-a lăsat frustrat și amețit.

Mike Johns, consultant în inteligență artificială, a ales un taxi Waymo pentru a testa viitorul tehnologiei în transporturi. Însă, taxiul robot a întrat într-o buclă, învârtindu-se de opt ori într-o zonă restrânsă a unei parcări. Întâmplarea a fost surprinsă într-un videoclip postat de Johns pe LinkedIn.

„Ce se întâmplă? Mă simt ca și cum aș fi fost păcălit”, a declarat acesta.

Waymo, divizia de mașini autonome a Alphabet, a raportat o întârziere de doar cinci minute. Reprezentanții companiei au recunoscut problema și l-au contactat pe Johns prin intermediul sistemului mașinii. Angajatul Waymo care a intervenit a confirmat o notificare referitoare la o eroare de rutare, dar nu a putut prelua controlul vehiculului.

 

Problemele tehnologiei autonome

 

Incidentul nu este singular. Waymo a fost implicată în mai multe situații problematice, care au ridicat semne de întrebare privind siguranța tehnologiei autonome. În iunie 2024, compania a rechemat 672 de vehicule după ce o mașină a lovit un stâlp. De asemenea, în trecut, robotaxiurile Waymo au fost derutate de bălți sau au frânat brusc în fața unor păsări.

Mai mult, în februarie 2024, două vehicule Waymo au lovit același camion la interval de câteva minute, ceea ce a dus la includerea companiei într-o investigație federală. Astfel de incidente subliniază provocările tehnologiei autonome, care, deși promite un viitor revoluționar, nu este lipsită de imperfecțiuni.

 

Reacția lui Mike Johns

 

Mike Johns a afirmat că, deși este conștient de riscurile tehnologiei autonome, a fost surprins că o astfel de situație i s-a întâmplat lui.

„Lucrez în domeniul tehnologiei și am vrut să susțin acest tip de inovație. Este viitorul în care ne îndreptăm”, a spus el, conform CNN.

Waymo a efectuat o actualizare de software după incidentul raportat, dar Johns nu a primit încă un răspuns detaliat de la companie. Totuși, acesta ia într-o oarecare măsură în considerare utilizarea viitoare a serviciului, după ce va avea o discuție suplimentară cu reprezentanții Waymo.

 

Viitorul tehnologiei autonome

 

Robotaxiurile reprezintă o etapă importantă în evoluția transportului. Cu toate acestea, incidente precum cel experimentat de Mike Johns arată că tehnologia necesară nu este încă perfectă.

Waymo continuă să încerce să rezolve problemele prin actualizări periodice, dar întrebările privind siguranța rămân o preocupare majoră. O astfel de experiență poate influența percepția publicului asupra vehiculelor autonome și a capacitații lor de a deveni o soluție de transport de împrejurări critice, cum ar fi drumurile spre aeroport.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel