Un pilot fără licență de zbor, la manșa unui avion cu 300 de oameni. Aeronava s-a întors de urgență la sol 

Bogdan Bolojan |
Data publicării:

Un pilot care nu avea ultimul examenul obținut, cerut de compania Virgin Atlantic, s-a aflat la manșa unui avion cu 300 de oameni. 

Cine s-ar urca vreodată într-un avion operat de un pilot fără licență? Probabil nimeni. Totuși, asta s-a întâmplat luni cu aproximativ 300 de pasageri pe un zbor al Virgin Atlantic, care zbura de la aeroportul "Heathrow" din Londra spre "John Fitzgerald Kennedy" din New York. S-ar părea că s-a creat premisa unei catastrofe la mare altitudine, dar neînțelegerea nu a dus la nicio consecință serioasă. Motivul este evident: departe de a fi un amator nesăbuit, pilotul era pe deplin calificat pentru a pilota aeronava - un Airbus A330 - conform reglementărilor britanice. Cu toate acestea, nu finalizase ultimul pas cerut de compania Virgin Atlantic, adică un „zbor de evaluare finală” alături de un căpitan calificat ca instructor.

 

Întoarcere bruscă pe aeroport


Celuilalt pilot de la manșa avionului, i s-a alăturat un coleg „foarte experimentat” cu „câteva mii de ore de zbor” în spate, dar fără gradul de instructor. Un „detaliu” de care reprezentanții companiei și-au dat seama în timpul zborului, atunci când, la aproximativ 40 de minute de la decolare, avionul se afla aproape de coasta irlandeză. Deși ambii piloți au fost considerați de aviația britanică „pe deplin autorizați și calificați să efectueze zborul”, pentru a nu încălca protocoalele interne, aceștia s-au întors pe aeroportul Heatrow. 



Două ore și 40 de minute întârziere



Este ușor de imaginat neîncrederea pasagerilor după ce au aflat motivul întoarcerii bruște. Din fericire, siguranța lor nu a fost niciodată pusă în pericol, dar, pe de altă parte, acumularea unei întârzieri considerabile a fost inevitabilă. Odată înlocuit pilotul buclucaș, avionul a aterizat la New York cu două ore și 40 de minute mai târziu decât ar fi trebuit. Nu a fost suficiet, însă, pentru ca pasagerii  să primească o rambursare, pe care compania "Virgin Atlantic" o plătește doar pentru întârzieri de peste patru ore.

 

„Eroare de rotație”



A fost o „eroare de rotație”, a explicat compania – care și-a actualizat deja procedurile – confirmând povestea: „Primul ofițer calificat, care a zburat alături de un căpitan experimentat, a fost înlocuit cu un nou pilot pentru a se asigura respectarea deplină a Protocoalele de antrenament ale Virgin Atlantic, care depășesc standardele industriei”. În sfârșit, mea culpa: „Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate clienților noștri”. Dar siguranța este pe primul loc.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel