Originar din Cluj, Tudor Codreanu s-a mutat în Australia încă din 2009 şi a reuşit să-şi construiască o carieră impresionantă. Este comandant al Centrului de Coordonare a Incidentelor în Australia de Vest şi se află în prima linie a luptei, fie că e vorba de agenţi biologici, cicloane sau incendii, ultimele frecvente într-o ţară ca Australia.
„Centrul are două răspunderi majore. Primul este managementul strategic al tuturor incidentelor sau dezastrelor care afectează statul, iar al doilea, de a facilita managementul incidentelor locale sau regionale, în cazul în care capacitatea locală de răspuns este depăşită. Sigur că incidentele pot să apară concomitent. De exemplu, pentru o perioadă am avut câteva vase unde era epidemie de COVID-19 la bord în acelaşi timp cu ciclonul Seroja. Am şi răspunderea de a coordona vaccinarea anti-COVID în Australia de Vest”, explică Tudor Codreanu, potrivit Adevărul.
El deţine în acelaşi timp şi funcţia de comandant al Australiei de Vest al Diviziei de Asistenţă medicală de urgenţă în regiunea Pacificului de Sud-Est pentru misiuni complexe.
Parte a Australiei, Australia de Vest are o populaţie de 2.7 milioane de locuitori, dar o suprafaţă de 2,5 milioane de km2, echivalentul a de 10,5 ori suprafaţa întregii Marii Britanii.
Nu în ultimul rând, el predă la universităţi importante.
„Predau medicina dezastrelor în două universităţi din Europa - una la Bruxelles, una la Novara, la nord de Milano, în cadrul masteratului european pe medicină de dezastre. Timp de câţiva ani am predat şi la Cluj, la universitatea mea dragă, în cadrul secţiei de Boli Infecţioase”, spune expertul.
Misiunile lui Codreanu
De la izbucnirea crizei COVID-19, clujeanul s-a remarcat prin misiuni extrem de dificile, inclusiv readucerea în ţară şi carantinarea unor nave de pasageri sau marfă.
„Prima mare epidemie de COVID-19 pe un vas de croazieră a fost pe Diamond Princess în februarie 2020. Vasul era la doc în Yokohama.
Guvernul Federal al Australiei mi-a încredinţat misiunea de a repatria 200 şi ceva de australieni aflaţi la bord. La aterizarea în Darwin în Northern Territory - un alt stat al Australiei - misiunea a fost modificată şi a trebuit să organizez şi să conduc perioada lor de carantină de două săptămâni acolo, înainte de a mă putea întoarce acasă, cu două zile înainte de nunta fiicei mele celei mari”, a povestit clujeanul.
După succesul misiunii din Japonia şi Darwin, el a condus evacuarea a 1.600 de pasageri de pe vasul de croazieră Vasco da Gama şi a implementat procesul de carantină pe insula Rottnest.
Tot de numele său se leagă o premieră la nivel mondial. În martie 2020 a fost prima dată când un vas de croazieră, Artania, cu peste 1.800 de pasageri şi echipaj la bord, a fost folosit cu succes şi ca centru de carantină COVID-19.
„Vasele de croazieră au fost oprite de a mai intra în apele teritoriale ale Australiei din 20 Martie 2020, însă tranzitul vaselor de marfă a trebuit să continue. Au existat probleme cu alte vase, Al Kuweit, Al Messilah, Key Integrity şi Patricia Oldendorff, pentru a numit doar câteva. Fiecare din cele 5 vase de cargo menţionate au adus probleme speciale.
De exemplu, MV Patricia Oldendorff nu a putut fi adus la doc din cauza dimensiunilor vasului, şi toată misiunea şi carantinarea echipajului, inclusiv furnizarea zilnică a mâncării şi a ajutorului medical, l-am făcut cu vasul la ancora la 15 kilometri de mal, folosind elicopterul. Modul în care am răspuns la epidemiile de pe vase a făcut subiectul câtorva articole publicate în reviste medicale de prestigiu”, spune Codreanu.
Tudor şi echipa lui au gestionat problemele şi au folosit vasul Artania pentru carantină COVID-19.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News