Magistraţii Judecătoriei Iaşi au respins însă acţiunea formulată de dr. Adrian Mihai D., însă decizia poate fi contestată. „Am cumpărat un bilet de transport aerian pentru data de 30 mai 2017 pentru a merge la ultimul concert din cariera formaţiei Aerosmith. Ajungând la aeroport, am constatat că Ryanair a anulat zborul, motivat de o grevă de două ore, astfel încât nu am mai putut ajunge la acel concert. Se impune acordarea compensaţiei în cuantumul solicitat, în condiţiile în care compania aeriană nu a respectat dispoziţiile articolului 14, punctul 2, din Regulamentul nr. 261/2004, şi anume aceea de informare cu privire la normele de compensare şi de asistenţă în astfel de cazuri. Având în vedere că situaţia de fapt nu se regăseşte în categoria circumstanţelor ce pot fi considerate extraordinare, se impune obligarea pârâtei la plata compensaţiei în cuantumul prevăzut de dispoziţiile Regulamentului nr. 261/2004. De asemenea, pârâta îmi datorează daune morale, având în vedere faptul că niciodată nu mai am posibilitatea de a mai participa la vreun concert al acestei formaţii, viaţa mea spirituală fiind mult mai săracă”, a precizat Adrian Mihai D. în instanţă, potrivit BZI.
Reprezentanţii companiei aeriene Ryanair au depus însă o întâmpinare la dosar şi au solicitat respingerea cererii, pentru că aceasta nu ar fi de competenţa instanţelor române. „Cauza nu este de competenţa materială şi teritorială a Judecătoriei Iaşi. Solicităm, în subsidiar, respingerea cererii de chemare în judecată ca neîntemeiată, în raport cu prevederile Regulamentului nr. 261/2004. Excepţia necompetenţei generale a instanţelor române este întemeiată, câtă vreme, în contractul de transport, s-a stabilit că eventualele litigii născute din sau în legătură cu contractul de transport să fie soluţionate de instanţele competente din Irlanda, acestea având competenţă exclusivă”, au transmis reprezentanţii companiei Ryanair DAC.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News