Un român va primi daune de 30.000 de euro de la Wizz Air, după ce compania i-a anulat zborul de întoarcere din vacanță

Gabriel Nuță-Stoica |
Data publicării:
Sursa foto: Facebook @Wizz Air
Sursa foto: Facebook @Wizz Air

Compania aeriană Wizz Air a fost obligată să plătească daune unui orădean pentru anularea unui zbor. Despăgubirile depășesc 30.000 de euro.

Tribunalul Alba a pronunțat o hotărâre definitivă în favoarea unui orădean și a familiei sale, impunând companiei aeriene Wizz Air să achite despăgubiri de 29.000 de euro daune morale, 1.600 de euro compensații pentru întârzierea zborului și 5.000 de lei cheltuieli de judecată.  

Potrivit publicației locale eBihoreanul, sentința, emisă pe 12 decembrie, reduce parțial daunele morale stabilite anterior de Judecătoria Alba Iulia, care ajungeau la 40.000 de euro. Compania Wizz Air Hungary ZRT și sucursala sa din București sunt obligate să achite următoarele sume:  
- 1.600 de euro pentru întârzierea zborului;  
- 10.000 de euro daune morale pentru Ovidiu Mircea Ursuța, avocat și reclamant principal;  
- 10.000 de euro pentru soția acestuia;  
- 6.000 de euro pentru soacra sa;  
- 3.000 de euro pentru fiul lor minor.  

Compania i-a anulat zborul de întoarcere din vacanță

 

Ovidiu Mircea Ursuța, avocat orădean, și-a planificat o vacanță în Spania împreună cu familia sa, achitând bilete dus-întors între Sibiu și Madrid. La 8 ianuarie 2021, ziua zborului de întoarcere, aeroportul din Madrid a fost închis din cauza unei furtuni de zăpadă, iar zborul Wizz Air a fost anulat.  

În loc să primească informații și asistență de la compania aeriană, familia Ursuța a aflat de anulare de la personalul aeroportului, Wizz Air neavând un birou de reprezentanță pe aeroportul madrilen.  

După o noapte petrecută în aeroport, familia a încercat să găsească alternative, însă următoarea cursă Wizz Air a aterizat la Barcelona, nu la Madrid. În aceste condiții, au fost nevoiți să închirieze o cameră de hotel. În următoarele trei zile, compania nu a operat zboruri din Madrid spre România sau alte destinații apropiate. Abia după cinci zile, familia a reușit să zboare spre Budapesta cu un alt avion al companiei.  

Lipsa de sprijin din partea Wizz Air  

 

Compania aeriană a fost acuzată de lipsa totală de sprijin. Deși au fost depuse peste 50 de reclamații pe site-ul oficial al companiei, răspunsurile automate nu au oferit soluții concrete.  

„Ni s-au oferit doar apă și sandvișuri prin mesaje automate, fără să primim asistență reală,” a declarat avocatul Ursuța.  

Conform legislației internaționale și naționale, companiile aeriene sunt obligate să ofere compensații de 400 de euro pentru zboruri anulate pe distanțe mai mari de 1.500 km, precum și asistență în cazul întârzierilor prelungite sau anulărilor. În proces, familia Ursuța a invocat aceste reglementări, subliniind că Wizz Air nu și-a respectat obligațiile.  

După un prim verdict favorabil la Judecătoria Alba Iulia, unde s-au stabilit daune morale de 40.000 de euro, cazul a fost judecat și la Tribunalul Alba, instanța reducând suma totală a daunelor morale la 29.000 de euro. Totuși, decizia a confirmat răspunderea companiei aeriene și obligația de a despăgubi familia pentru vacanța compromisă.  

 

----------------------------------------------------------

Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp atunci când apare o știre importantă, puteți intra pe unul din grupurile de dedicate cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:

-> https://chat.whatsapp.com/JJePx9Ood2XAgm8wytbimH 

-> https://chat.whatsapp.com/J6n4XX2nQLL0yuoailBGk6 

-> https://chat.whatsapp.com/Jb6xHKTjTdhIGOmUrCk0qy 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel