Un șofer român de TIR a fost reținut în Franța după ce, în timp ce încerca să livreze o remorcă, s-a rătăcit pe un drum comunal și a sunat singur la poliție. Incidentul a avut loc pe 16 aprilie, în comuna Bars, din departamentul Dordogne, în sud-vestul Franței, potrivit postului France Bleu.
Bărbatul venea de pe autostradă și se îndrepta spre Rouffignac, unde trebuia să livreze o remorcă preluată din Belgia, cu destinația finală o companie germană. GPS-ul l-a ghidat însă greșit, pe un drum comunal îngust, care se termina într-o potecă de vânătoare. În încercarea de a da înapoi, șoferul a blocat complet remorca și nu a mai putut efectua nicio manevră.
Conștient că nu mai poate ieși din situație, acesta a apelat numărul de urgență și a solicitat ajutorul poliției, susținând că a fost „păcălit” de GPS. La fața locului au intervenit jandarmii, care au constatat că bărbatul era în stare de ebrietate. Testul cu aparatul etilotest a indicat o alcoolemie de 1,96 grame la mie.
Românul a fost reținut pentru o noapte, pentru a se trezi din beție, iar a doua zi a fost eliberat, fiind pus sub acuzare pentru conducere sub influența alcoolului. Acesta a primit o citație pentru a se prezenta în fața instanței.
Legislația franceză privind consumul de alcool la volan: limite stricte pentru șoferii profesioniști
În Franța, legislația rutieră este extrem de strictă în ceea ce privește consumul de alcool la volan, mai ales pentru șoferii profesioniști. Limita legală de alcoolemie pentru această categorie este de 0,2 grame de alcool pe litru de sânge (g/l), echivalentul unei cantități foarte mici de alcool – în multe cazuri, un singur pahar poate depăși acest prag. Prin comparație, limita generală pentru șoferii obișnuiți este de 0,5 g/l.
Depășirea acestor limite este considerată o infracțiune gravă, iar sancțiunile pot fi severe. Dacă alcoolemia depistată este de peste 0,8 g/l, șoferul riscă:
- o amendă de până la 4.500 de euro,
- o pedeapsă cu închisoarea de până la 2 ani,
- suspendarea permisului de conducere** pentru o perioadă de până la 3 ani,
- precum și confiscarea vehiculului, în anumite cazuri.
Pentru șoferii de TIR sau alți conducători auto profesioniști, aceste reguli stricte reflectă responsabilitatea crescută pe care o au în trafic, având în vedere tonajul, distanțele parcurse și riscurile implicate. Orice abatere este tratată cu maximă seriozitate de autoritățile franceze, tocmai pentru a preveni accidentele grave pe drumurile naționale și europene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News