Escrocii au plătit un abonament la iSpoof.cc pentru a folosi tehnologia care le permite să pară ca și cum ar lucra la bănci precum Barclays, NatWest și Halifax. Un total de 59.000 de infractori au plătit abonamente între 174 și 6.000 de euro pentru a folosi tehnologia, ceea ce a adus 3,73 milioane de euro pentru proprietarii site-ului, potrivit Observator. 40% dintre victime au fost în SUA, iar 35% din Marea Britanie. Mulți alții din Australia și țări europene au fost, de asemenea, păcăliţi.
Poliția Metropolitană intenționează să trimită mesaje către toate cele 70.000 de victime
Suspectul britanic din spatele site-ului, Teejai Fletcher, în vârstă de 34 de ani, din estul Londrei, a fost acuzat de fraudă și este în arest după ce a fost prins la începutul lunii noiembrie. În medie, pierderea pentru victime a fost de 12.000 de euro, una pierzând mai mult de 3,5 milioane de euro, a spus Scotland Yard, adăugând că au existat peste 100 de arestări numai în Marea Britanie în ultimele săptămâni.
Până acum, 56 de milioane de euro au fost raportate către Action Fraud, dar cifra reală va fi probabil mult mai mare. Poliția Metropolitană intenționează să trimită mesaje către toate cele 70.000 de victime astăzi și mâine, cerându-le să ia legătura pentru a depune mărturie.
Detectivul Supt Helen Rance, de la poliția metropolitană, a spus că escrocii au cumpăra mai întâi datele bancare ale victimelor de pe dark web pentru a face abordarea lor mai convingătoare, apoi au folosit iSpoof pentru a efectua un apel telefonic fals, care se presupunea că era de la bancă, pentru a-i convinge pe aceștia să-și șteargă conturile.
Escrocii au efectuat zece milioane de apeluri frauduloase
Escrocii au efectuat zece milioane de apeluri frauduloase după ce site-ul a fost înființat în decembrie 2020. La un moment dat, până la 20 de persoane erau vizate în fiecare minut de apelanții care foloseau tehnologia cumpărată de pe site. Suspectul principal, Teejai Fletcher, a fost acuzat de fraudă și participare la crima organizată pe 7 noiembrie. El a fost arestat preventiv și va apărea la Southwark Crown Court pe 6 decembrie.
Făcând referire la datele lor bancare, escrocii sperau ca victimele lor să le vor introduce în timpul apelurilor. Tehnologia de escrocherie funcționează „atât pe Android, cât și pe iOS” și a spus că potențialii utilizatori se pot înscrie gratuit și plăti lunar în Bitcoin pentru ca identitaeta lor să rămână „total anonimă”.
„Îi făceau să se îngrjijoreze în ceea ce privește siguranța conturilor bancare și așa reușeau să-i păcălească”, a explicat DSI Rance, care se ocupă de criminalitatea cibernetică pentru poliție, cum erau fraudați utilizatorii.
Ea a spus că persoanele contactate primeau instrucțiuni să-și partajeze numărul contului bancar, permițând astfel, fără să-și dea seama, golirea lor. Poliția a lansat „Operațiunea Elaborată” în iunie anul trecut, în parteneriat cu poliția olandeză, care și-a început deja propria anchetă după ce un server iSpoof avea sediul acolo. Ulterior, un server care operează în Kiev a fost închis în septembrie, în timp ce site-ul a fost dezactivat definitiv pe 8 noiembrie.
„Condoleanțe pentru toți utilizatorii iSpoof”, a scris un utilizator pe TikTok. Nu există nicio sugestie că acesta ar fi fost implicat în înșelătorie. Alți doi administratori suspectați din afara Marii Britanii rămân în libertate, potrivit poliției. Comisarul Poliției Metropolitane, Sir Mark Rowley, a declarat că numărul potențialelor victime din Regatul Unit este „enorm”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News