"Președintele a spus că va aştepta motivarea CCR şi apoi va decide, ceea ce e un lucru bun. Nu ştiu unde s-a înţeles că noi am spus că preşedintele nu putea să îl desemneze pe Ludovic Orban sau că preşedintele nu are voie să desemneze orice altă persoană. Potrivit art 103 din Constituţie, preşedintele după căderea unui Guvern propune Parlamentului o persoană care să fie degajată de dialogul dintre preşedinte şi partide, dialog care să indice o persoană capabilă să coaguleze o majoritate care să formeze Guvernul. Ce am reproşat noi este faptul că persoana nominalizată nu a fost propusă pentru a forma un Guvern, ci a fost propus, cum declară şi candidatul, ca să pice.
Suntem obligați să ne sesizăm
Noi am spus care este sensul constituţional al desemnării de către preşedinte a unui premier care să fie supus învestirii. Ce face Parlamentul este decizia lui. Rostul nostru este dacă Parlamentul sau preşedintele, în derularea procedurilor constituţionale, ne va sesiza, vom fi obligaţi să ne sesizăm şi atunci. Remarc că sunt unii care aşteaptă cu respect şi reţinere motivarea unei instituţii precum CCR şi îmi pare rău de cei care aruncă cu anateme la adresa CCR pentru a o decredibiliza", a spus Valer Dorneanu, la Antena 3.
Decizie CCR. Ce poate face președintele Klaus Iohannis
"Cauza ivirii conflictului este interpretarea greşită a articolului 101, potrivit căruia propunerea de nominalizare a unui premier trebuie făcută cu speranţa, nu cu convingerea, că acesta va fi apt pentru a coagula o majoritate pentru formarea unui Guvern. Nu pot stabili eu vinovaţii. Apropo de principiul colaborării loiale între autorităţi, constat că este mereu invocat, dar des încălcat. Am recomandat ca preşedintele să procedeze conform articolului 101 şi să desemneze un nou candidat. Nu vă spun cine să fie acest candidat, ci doar că el trebuie să respecte spiritul Constituţiei", a conchis preşedintele Curţii.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News