Extinderea aeroportului Heathrow este un subiect sensibil, din cauza majorării emisiilor poluante. Proiectul provoacă diviziuni în rândul opiniei publice, existând oponenţi chiar şi în cadrul Partidului Conservator şi al Guvernului, precum ministrul Afacerilor Externe, Boris Johnson şi deputaţii din circumscripţiile afectate de extinderea aeroportului. La rândul său, fostul ministru laburist al Transporturilor, Justine Greening a anunţat că va vota împotriva acestui proiect.
Guvernul de la Londra susţine că proiectul construirii celei de-a treia piste a aeroportului londonez Heathrow este cea mai importantă decizie legată de transporturi într-o generaţie.
Premierul Theresa May a afirmat că proiectul va sprijini avansul economiei britanice, demonstrând angajamentul ţării în extinderea legăturilor comerciale externe şi de transport, în perspectiva Brexitului.
Premierul Londrei se opune
În schimb primarul Londrei, Sadiq Khan, a anunţat că se va alătura consiliilor locale care încearcă să blocheze în instanţă extinderea aeroportului Heathrow, din cauza emisiilor poluante care depăşesc limitele legale. Khan a explicat că deja în capitala britanică nivelul zgomotului produs de aeronave este mai ridicat decât în Paris, Frankfurt, Amsterdam, Munchen şi Madrid la un loc.
Conducerea aeroportului va elabora o serie de propuneri mai detaliate privind extinderea Heathrow, care vor fi supuse consultării la începutul anului următor şi, dacă vor fi aprobate, lucrările de construcţie vor începe în 2021.
Heathrow a înregistrat şi anul trecut un număr record de pasageri - 75,7 milioane - astfel încât veniturile au urcat cu 1,5%, în pofida incertitudinilor legate de Brexit şi de încetinirea economiei britanice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News