Aceasta ar trebui să ne arate toate mijloacele de transport disponibile pentru un traseu, inclusiv trotinetele și bicicletele de închiriat.
Premierul promite că va folosi bani europeni pentru a transforma România, sufocată de mașini, într-o țară verde în care mijloacele de transport alternative să fie regulă nu excepție.
În București găsești mașini aliniate la semafor, biciclete care se strecoară printre mașini și pietoni fără a avea o pistă la dispoziție și trotinete gonind pe trotuare.
Reporter: „Cum e cu mașină în trafic?”.
Șofer: „Greu, aglomerat, nu mai e niciun interval orar în care să nu fie aglomerat”.
Reporter: „Cum e cu bicicleta?”.
Biciclist: „Aglomerat, pe stradă, mașinile te claxonează, pe trotuare, pietonii se sperie”.
Reporter: „De ce trotinetă?”.
Trotinetist: „Mă mișc repede, mă strecor, e mai ușor”.
Șoferii să renunțe la mașinile personale cât mai des
Premierul spune că merge uneori pe jos la Guvern și că și-ar dori ca șoferii să renunțe la mașinile personale cât mai des.
„În trecut era ideea simplă că poţi să faci străzi mai mari sau bulevarde mai largi şi s-a rezolvat problema. Noi vedem dezvoltarea unei comunităţi în jurul acestei idei de smart city, de eficientizare, cu aceeaşi aplicaţie pentru toate tipurile de transport comun, privat, public şi aşa mai departe. Mergem în această direcţie”, susține Florin Cîțu, premierul României.
„Autoritățile locale nu au cum să obțină un număr atât de mare de informații decât prin cooperarea cu operatorii privați, iar noi suntem deschiși pt acest lucru. Să înceapă să se gândească ce rost are să aștept o mașină 10 minute, care va veni să te desplaseze doi kilometri, când ai putea să mergi 50 de metri pe jos și să fii în câteva minute la destinație?”, spune Cristian Sălceanu, manager, potrivit Știrile PRO TV.
Numai că Bucurestiul are, de pildă, doar 16 km de pistă de biciclete. În planul național de redresare sunt prevăzute două miliarde de euro pentru proiecte de transport verde, inclusiv construcția a 3.000 de kilometri de trasee pentru biciclete și stații de încărcare a mașinilor electrice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News